Az elmúlt időszakban sok szó esett arról, mennyire átalakult a közélet és benne a politikai kommunikáció. Ez nem csak a médiateret érinti vastagon, hanem a politikusokat is. Talán a legrészletesebben erről Lázár János építési és közlekedési miniszter beszélt többször, legutóbb augusztusban a Tranziton.
Akkor arra hívta fel a figyelmet, hogy a politika immáron az élmények versenye, hiszen a pillanatnyi élmények döntenek el választásokat. Rámutatott, hogy a politikusoknak szembesülnie kell azzal, hogy nem csak terméket, hanem élményeket is árulnak.
Ha lehet hinni a sajtótudósításoknak, Orbán Viktor szeptember elején zárt körben, Kötcsén is érintette a témát és az úgynevezett influenszer politikusok szükségességét. Ők azok, akik „képesek a jelenkor kihívásainak és adottságainak megfelelően érthető módon kommunikálni a választókkal, vagyis átadni a szakpolitikai álláspontjukat a széles nyilvánosságnak”. A miniszterelnök példaként állítólag Szijjártó Pétert állította a jobboldali politikusok el.
Ha ez így volt, akkor a tíz éve hivatalban lévő, ezzel pedig a világ külügyminisztereinek legszűkebb élvonalába tartozó tárcavezető említése nem okoz különösebb meglepetést. A magyar diplomácia vezetője nemcsak a nemzetközi tárgyalásait bonyolítja szuperszonikus tempóban, hanem a közösségi médiás megjelenéseit is. Igaz, bír némi helyzeti előnyel, hiszen a még mindig csak 45 éves politikus már az a generáció, amely alapjogként tekint az internetre.
Arra viszont talán senki nem gondolna, hogy jelenleg nem ebben a korosztályban és még csak nem is a kormány tagjai között kell keresni az interneten legnépszerűbb fideszes politikust. Ő ugyanis nem más, mint
a 63 éves Font Sándor, Bács-Kiskun megyei 3. számú országgyűlési egyéni választókerületének kormánypárti képviselője.
Facebook-oldalát 18 ezren követik, ami ugyan nem jelentéktelen, de nagyságrendekkel kevesebb embert ér el, mint mondjuk az 1,2 milliós követőtáborral rendelkező Orbán Viktor. Mégis Font Sándorral az elmúlt napokban minden harmadik-negyedik magyarországi internetfelhasználó jó eséllyel találkozott.
Annak köszönhetően, hogy csütörtök kora este feltöltött egy nagyjából kétperces videót a Facebook-oldalára, amelyben kantáros munkásnadrágban, szőlőtőkék között állva világosan, tűpontosan és mindenki számára érthetően megválaszolt az elmúlt hetek egyik leghangosabb kritikáját, hogy tudniillik a kormány miért hagyta levonulni a dunai árvizet és miért nem használta fel a nyáron kiszáradt talaj öntözésére. (Már csak ezért is érdemes megnézni alább a beágyazott videót.)
A poszt megjelenése óta másfél nap telt el, azóta
Ezzel a magyar miniszterelnök árvízi számait – Orbán Viktor az elmúlt tíz napban több milliós elérésű videót is készített – bár nem übereli, de mondjuk a Facebookon rendre jól futó Magyar Pétert már jócskán megverte. A Tisza Párt elnökének legutóbb 15 hete, még június legelején volt olyan posztja, amely 900 ezres megtekintésig jutott.
Font Sándor tehát az újabb bizonyíték arra, hogy nem csak a fiatalabb vagy nagy követőtáborral bíró közéleti szereplők képesek uralni az internetet, ez pedig bátorítás az idősebbeknek és az internetbe frissen beszállóknak. Egyúttal pedig azt is megmutatta, hogy a cicás-kutyás bejegyzéseken túl igenis van helye, sikere és kereslete a szakmai megnyilvánulásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.