Meglepő nyertese is akadt annak, hogy múlt héten Donald Trump győzött az amerikai elnökválasztáson. A Bluesky közösségimédia-platform az eredmények kihirdetése óta eltelt egy hét alatt több mint 700 ezer új felhasználót szerzett, döntő többségében olyanokat, akik az X-ről menekültek el, mivel úgy gondolják, hogy az ottani bejegyzések között sok a sértő és a félretájékoztató tartalom – írta a The Guardian.
Az új felhasználók nagy része Észak-Amerikából és az Egyesült Királyságból érkezett. Velük együtt a Bluesky már elérte a 14,5 millió felhasználót világszerte, miközben szeptemberben még csupán 9 millióan voltak.
Axel Bruns közösségimédia-kutató a The Guardiannak úgy nyilatkozott, hogy a platform alternatívát kínál az X-hez képest, mivel hatékonyabbnak bizonyul a problémás fiókok letiltásában vagy felfüggesztésében, és a káros viselkedés ellenőrzésében egyaránt. Szerinte emiatt vált menedékké azok számára, akik olyan közösségi médiaélményt szeretnének, mint amilyet a Twitter korábban nyújtott nekik, de az Elon Musk hatalomátvételét követően végrehajtott változások ijesztők számukra.
A Bluesky eredetileg a Twitteren belüli projektként indult, azonban 2022-ben önálló céggé vált, jelenleg Jay Graber vezérigazgató tulajdonában van. A platform már korábban is profitált az X-szel és annak milliárdos tulajdonosával, Elon Muskkal szembeni elégedetlenségből, aki szorosan kötődik Donald Trump megválasztott amerikai elnök sikeres választási kampányához.
Szintén nagy lendületet adott a Bluesky számára az, hogy Brazília szeptemberben felfüggesztette az X-et, ekkor 3 millióval ugrott meg a felhasználók száma. További 1,2 millió új user érkezett azt követően, hogy az X bejelentette, lehetővé teszi a felhasználók számára az őket blokkoló személyek bejegyzéseinek megtekintését.
A Bluesky továbbra is a második helyen áll a közösségimédia-platformok kategóriájában az Apple amerikai App Store-jában a Threads mögött. Az utóbbi oldal arról számolt be, hogy novemberben elérte a 275 millió havi aktív felhasználót, szemben az augusztusi 200 millióval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.