Németország ugyan gyógyszeripari nagyhatalom, jelenleg mégis a koronavírus-vakcina hiányától szenved, csak nagyon lassan halad a lakosság átoltása. A legkevésbé veszélyeztetett németeket arról tájékoztatták, hogy 2022-ben kerülhetnek sorra. A helyzet már odáig fajult, hogy néhány politikai elemző Angela Merkel politikai örökségét is félteni kezdte.
A Lufthansa a probléma megoldására most egy sajátos megoldást mérlegel, a berlini bne Intellinews értesülése szerint ugyanis a német légitársaság menedzsmentje vakcinaturisták számára indítana különjáratokat Frankfurtból Moszkvába, és ezért már az orosz külügyminisztériummal is felvette a kapcsolatot.
A vakcinaturizmusról amúgy először a „The Guardian” tudósított, amikor megírta, hogy már januárban több ezer amerikai kerekedett fel otthonából, hogy az Egyesült Államok valamely másik tagállamában adassa be magának az injekciót. A különböző szövetségi államokban ugyanis eltérnek egymástól az elsőbbségi szabályok is, mindenütt a lakosság más-más csoportját részesítik előnyben.
Februárban pedig arra is fény derült, hogy egy exkluzív londoni utazási iroda, a Knightsbridge Circle vakcinaút-csomagokat kínált klubtagsággal rendelkező ügyfeleinek az Egyesült Arab Emirátusokba. Mivel a Knightsbridge Circle-nél a klubtagság évi 25 000 fontot (nagyjából 10 millió forint) kóstál, az ügy Nagy-Britanniában az elitizmus vádja miatt etikai skandalumot robbantott ki.
Visszatérve a Lufthansa terveire, a Moszkva környéki domogyedovói repülőtéren állítólag már ki is jelölték azt a tranzitzónát, ahol a légitársaság utasait beoltanák a Szputnyik V oltóanyaggal.
Az elképzelés szerint az utasokat megérkezésüket követően ebbe a teljesen izolált zónába irányítanák, aztán, ha a dózist megkapják, azonnal visszatérnek Németországba, anélkül, hogy formálisan beléptették volna őket Oroszország területére.
Mint ismeretes, a Szputnyik V-ből két dózist kell beadni, ezért a résztvevőknek még egyszer Moszkvába kell repülniük. Az utazás mindkét esetben 1000-1000, az oltás pedig 10-10 euróba kerülne.
Mindazonáltal számos bürokratikus akadályt kell még leküzdeni a megvalósítás érdekében. Ezek közül talán az jelenti a legnagyobb nehézséget, hogy a turistáknak kétórai ott-tartózkodásra szóló tranzitvízumot kell beszerezniük. Az egész projektet pedig a Kremlnek is engedélyeznie kell még.
A német sajtóban ugyanakkor a brit Lancet orvosi lapban közzétett elemzést követően rengeteg cikk jelent meg arról, hogy a Szputnyik biztonságos és hatékony. A járvány miatt alig-alig repülő Lufthansa már tervezi, hogy Zürichből és Bécsből is indítana ilyen járatokat. A domogyedovói repülőtér milliárdos tulajdonosa, Dimitrij Kamencsik pedig gőzerővel dolgozik az elképzelés végrehajtásán.
A Lufthansa a cikk megjelenését követően ímélben kereste meg a bne Intellinewst, amelyben cáfolta, hogy saját oltási központot hozna létre a domogyevói repülőtéren, azonban felhívta a figyelmet, hogy ott az érkezési oldalon már működik egy ilyen centrum, amely az orosz állampolgárok és a tartózkodási engedéllyel bíró külföldiek rendelkezésére áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.