BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Flannery sínre tette a GE–Wabtec-fúziót

Globálisan 23 ezer mozdony karbantartása és alkatrészellátása kerül egy kézbe a GE Transportation és a Wabtec fúziójával. Az ügylettel mindkét fél nyer, a riválisok viszont aggódhatnak.

Egyesíti erőit a vasúti infrastruktúra és járműgyártás területén a General Electric (GE) és a szintén amerikai Wabtec. A hétfőn bejelentett ügylet keretében a GE 11,1 milliárd dollárra értékelt közlekedési üzletága egybeolvad a vasúti berendezésektől a mozdonyokon és vagonokon át szinte mindent gyártó Wabteckel – jelentette a Reuters.

A GE közvetlenül kap 2,9 milliárd dollárt készpénzben, s mellé az új vállalatból 9,9 százalékos pakettet, míg a GE-részvényeseknek 40,2, a Wabtec tulajdonosainak pedig 49,9 százalékos részesedésük lesz az Alstom-Siemens és Bombardier babérjaira törő vállalkozásban.

A GE árfolyama 2,8, a Wabtecé 4,3 százalékkal emelkedett, jelezve, hogy az átgondolt és körültekintően előkészített üzlettel mindkét fél jól jár.

Fotó: AFP/Mark Ralston

A több mint 20 milliárd dollár tőkeerejű új vállalat létrehozásáról kisebb-nagyobb intenzitással évek óta folytak a háttértárgyalások – ismerte el most a Reutersnek Raymond Betler Wabtec-vezér.

Az alkalmat most a GE-nél folyó drasztikus, 20 milliárd dollár összértékű karcsúsítás, a vállalatcsoport stratégiai átalakítása teremtette meg, amely a Jeff Immeltet tavaly augusztusban váltó John Flannery nevéhez fűződik. Ő az energetikát, a légiipart, az egészségügyi eszközök gyártását és az ezekhez kötődő szolgáltatásokat kezeli kiemelten, ami ebbe nem illik bele, attól megszabadul.

A GE Transportationért egyébként nem hullatnak krokodilkönnyeket az anyacég pénzügyesei, ugyanis az üzletág tavaly már csak az összbevétel 3 százalékát adta, hozzájárulása az ipari tevékenységek által termelt üzemi eredményhez pedig 6 százalékos volt. Mozdonyeladásai az előző évihez képest 42 százalékkal csökkentek, mivel visszaesett a vasúti áruszállítás. Ez utóbbit az iparvállalatok által felhalmozott magas alapanyagkészletek magyarázzák, de ömlesztett áru, termények szállítására is kevesebb megrendelést vettek fel. Szerencsére az idén fordult a kocka, az áruszállítás újra erőre kapott, és a GE is új megrendelésekhez jutott. Az üzletág üzemi eredménye a folyó és a következő évben is két számjegyű lesz.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.