Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben.
A tanácsadók az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban kérdezték meg az autósokat, mindegyik országban ötszázat. Közülük legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért.
Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy
a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.
A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért:
a német válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért.
A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról.
A stuttgarti központú Horváth & Partners csoport – amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja – és a Fraunhofer Institute 2500 autóst kérdezett meg az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban az önvezető autózásról. A reprezentatív online felmérésben mindegyik országból 500-an vettek rész.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.