Hét üzlet megújult, egy cipővilágmárka kereskedelmi egysége pedig visszatért a budapesti repülőtér új utasforgalmi csarnokába, a SkyCourtbe. Egy progresszív és fejlődő repülőtér számára, mint amilyen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, nagyon fontos, hogy a kereskedelmi egységei, üzletei, kávézói az utasok elvárásainak, a turisták igényeinek megfeleljenek – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az üzletek átadásakor.
Kávézó, cipőbolt, kozmetikai termékeket árusító üzlet, ékszer-, szemüveg- és napszemüvegbolt, valamint magyar szuvenirtermékeket árusító üzlet, egy játékbolt és napilapokat és folyóiratokat árusító egységek újultak meg az elmúlt hónapokban.
A változások remélhetőleg a következő három-öt évben is a régió élvonalában tartják a budapesti légikikötőt, ahol évente 14-15 millió utas fordul meg – tette hozzá a vezérigazgató. A budapesti repülőtér további fejlesztési terveiről Jost Lammers elmondta, a B mólót várhatóan augusztusban nyitják majd meg, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új, harmadik termináljának az átadását pedig 2022-re datálta.
Az üzletek átépítésével, megújulásával 30 százalékos forgalombővülést várnak a repülőtér kereskedelmi egységeitől – mondta a Világgazdaságnak Kam Jandu, a Budapest Liszt Ferenc Repülőtér kereskedelmi igazgatója. Van, amelyik máris teljesítette ezt célt, a Costa kávézó például már 50 százalékkal növelte árbevételét, a Memories of Hungary, amely Magyarországra jellemző hagyományos és modern, egyedi és kreatív ajándéktárgyakat kínál, ugyancsak 50 százalékkal növelte a vásárlói számát és árbevételét – tudtuk meg Kam Jandutól. Az üzletek felújítása, bővítése új munkahelyeket is teremtett, tízzel nőtt a kereskedelmi egységekben dolgozó kollégák száma.
A SkyCourt fejlesztésével kapcsolatban a kereskedelmi igazgató elmondta: a terveik között szerepel újabb kávézóbővítés és egy ázsiai egység létrehozása is, ugyanis egyre több ázsiai utas fordul meg a repülőtéren.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.