Újraindítaná a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a buszösszeszerelő részlegét – írja a Népszava. A BKV nem kommentálta a lap információját, azonban a Népszava úgy tudja, hogy a BKV vezetése nemrégiben már levélben fordult a városvezetéshez, hogy újraindulhasson a korábban befagyasztott összeszerelő tevékenysége. Ezzel a közlekedési vállalat évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani.
A lap szerint a BKV döntésének köze van ahhoz, hogy
a korábban Mabi-Bus néven futó Ikarus Egyedi Kft. július elején csődöt jelentett annak ellenére, hogy a BKV végül tőlük rendelt buszokat a két évvel ezelőtti metrópótlótenderen az olcsóbb lengyel Solaris-buszok helyett.
Az Egyedi buszait is a BKV-nak kellett volna készre szerelnie, és bár a csődöt jelentő buszgyártót a kormány stratégiailag kiemelt vállalattá nyilvánította, a BKV végül szerződést bontott velük.
A Népszava azt is írja, hogy bár Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy kormányinfón úgy fogalmazott: „magyar buszgyártást akarunk, de ebben eddig kudarcot vallottunk.”
A lap hozzáteszi, hogy a BKV saját összeszerelésű buszparkja ugyanakkor csak részben oldaná meg a közlekedési vállalat szükségleteit, mert a fővárosi járműflotta súlyosan elöregedett.
A többségi tulajdonos fél-fél százalékra csökkentette 39 százalékos részesedésüket, ezért pert kezdeményeztek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.