Késésben van a Balatoni Bringakör beruházása. A mintegy 230 kilométeres fejlesztésben egy alig 11 kilométeres etap okoz fennakadást. A Balatonőszöd és Balatonlelle településeket összekötő nyomvonal tervezésére, az engedélyek beszerzésére tavaly júliusban szerződött a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). A megbízást a Unitef’83, a Via Futura, a Tura Terv és a Főmterv közösen nyerte el 16 millió forintos ajánlattal. A vállalás szerint a konzorciumnak 8 hónapja volt a munkáral, ám egy hónapja 500 napra módosították a koncesszió időtartamát.
A csúszás oka, illetve a határidő ellehetetlenülése kettős. Az egyiket a nyomvonal körüli kérdések okozták. A NIF egy 2014-es megvalósíthatósági tanulmány alapján kérte fel a kerékpárút megtervezésére a cégeket, amelyről 2017 augusztusában kiderült, hogy sem a balatonlellei önkormányzat, sem pedig az illetékes Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem támogatja. Ezért a NIF alternatív nyomvonalvizsgálatot rendelt el. A tárca később már rábólintott volna az eredeti nyomvonalra, csakhogy az önkormányzat nem állt kötélnek.
Idén februárban újabb javaslatok születtek az alternatív útvonalakról, a minisztérium április közepén jóváhagyta a végleges nyomvonalat, ám szükségessé vált a geodéziai felmérések és a tervek módosítása.
A másik gond a tavaly július óta kötelező egységes elektronikus közműnyilvántartás működésével volt. A nyertes cégeknek innen kell lehívniuk a fontosabb közműadatokat, e téren ugyanakkor „komoly zavarokkal” szembesültek, mivel az e-közműből nem lehetett kinyerni a tervezéshez elengedhetetlen alapinformációkat.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.