Mindent elkövetnek a tranzitforgalom csökkentése érdekében, a belvárosi forgalom 30 százaléka parkolóhelyet keresőkből áll – emelte ki Szentgyörgyvölgyi Péter Belváros-Lipótváros polgármestere. Hozzátette, az év végéig tesztidőszakban 135 szenzort működtetnek a parkolókban, a távlati cél, hogy egész Budapesten kifejlesszék a szenzorok hálózatát, amivel kevesebb dugó lesz.
Mintegy 6000 kérdőívet küldtek ki a beruházást megelőzően, a válaszadók 42 százaléka használná az alkalmazást, ezért kezdtek bele a fejlesztésbe – mondta.
Hozzátette, az okosparkolási rendszer fontos állomás a tranzitforgalom csökkentéséhez, és jelentős lépés az okosváros felé vezető úton.
A parkolási díjakból származó bevételt forgatják vissza egy olyan eszköz létrehozásába, amely hatékonyan segíti mind az itt élő, mind a belvárosban parkolni szándékozó autósokat.
Király István, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese azt mondta, hogy az alkalmazás úgynevezett NB-IoT technológiát használ. A mobilhálózaton elérhető technológia kis adatátvitelre használható, alacsony energiafelhasználású. Az okosvárosokban ez a technológia gyorsan el fog terjedni. A parkolóba beépített eszközben egyebek között SIM-kártya chip található, öt évre garantált élettartamot biztosító elemmel.
A Vodafone Magyarország Budapest Belvárosában, az V. kerületben olyan parkolószenzorokat telepített, amelyek által Magyarországon is egyedülálló közlekedési infrastruktúra épülhet ki – mondta. Hozzátette,
a sofőrök mobil alkalmazáson keresztül láthatják a szabad parkolóhelyeket, ahova az általuk preferált navigációs szoftver, majd a közelbe érve az okos parkolás-segítő alkalmazás a legrövidebb úton irányítja őket. Emellett a parkolódíj fizetését is elindíthatják az alkalmazásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.