Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kiemelte,
a vonalon közlekedő trolibuszok önjáróképességgel is rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy négy kilométert felsővezeték nélkül is meg tudnak tenni.
Ennek előnye, hogy kevésbé érzékeny a rendszer, és a járművet forgalmi okok sem akadályozzák annyira a haladásban – tette hozzá.
Dabóczi elmondta, a City-troli szerves része a fővárosi közlekedéspolitikának, annak, hogy a belvárostól kifelé haladva minél inkább károsanyag-kibocsátás nélkülivé tudják tenni a várost.
Kitért arra is, 2019-2020-ra további 10-11 jármű érkezik a fővárosba, ezzel leteszik az akadálymentes és környezetbarát közlekedés alapjait, valamint teljesen megújítják a fővárosi trolibuszflottát.
Szentgyörgyvölgyi Péter, Belváros-Lipótváros polgármestere közölte, a belvárosi önkormányzat mindent megtesz azért, hogy csillapítsa a belváros forgalmát. Hangsúlyozta,
a trolibusz a területen lévő piacokat, például a Hold utcai piacot is érinti, ez hétvégén a bevásárlóknak és a gasztronómia iránt érdeklődőknek is segítséget jelent.
Szedlmajer László, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese kiemelte, ezek a fejlesztések nemcsak szakmai célúak, hanem az utasok kényelmét is szolgálják.
A City-troli szombaton 8.30 és 19 óra, vasárnap 9.30 és 19 óra között, félóránként jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.