Az OAG legfrissebb, 2018-as eredményei alapján kijelenthető, hogy a légitársaságok marketingjében egyre hangsúlyosabb szerep jut a pontosságnak, azaz annak, hogy gépek minél kevesebbet késsenek. Az OAG az „időbeli teljesítményt” olyan repülésként határozza meg, amely
a tervezett érkezés (vagy indulás) időpontjától számított 15 percen belül érkezik meg (vagy indul el).
A felmérés figyelembe veszi a törölt járatokat is.
Az 58 millió repülési nyilvántartás átfésülésével – beleértve a december 25-i speciális szolgáltatásokat is – egyértelmű, hogy sok légitársaság kereskedelmi sikere köthető a pontossághoz.
A 2018-as év legpontosabb légitársasága a Copa Airlines lett,
amelyet a korábbi listavezető airBaltic, majd a Hong Kong Airlines követ. Az elmúlt években ez a három – nagyon különböző piacról származó – társaság nagy hangsúlyt fektetett erre a kulcsfontosságú teljesítménymutatóra, s úgy látszik, meg is lett az eredménye.
Tavaly a Copa Airlines járatok 89,79 százaléka tartotta a menetrendet, épphogy megelőzve az airBaltic 89,17 százalékos pontosságát.
A repülőterek közti „versenyben” a listán új szereplő fehérorosz főváros, Minszk volt a legpontosabb, megelőzve Panamavárost és a japán Oszakát.
Természetesen a „mega airline” kategória – amelyben a 20 legnagyobb légitársaság található – is nagy hangsúlyt fektetett a pontosságra: itt kiemelkedő eredményeket produkált a LATAM Airlines csoport (dél-amerikai körzet), amelyet Japán két legnagyobb légitársasága, az All Nippon Airways és a Japan Airlines követ. A latin-amerikai országokban összetett járatokkal működő LATAM Airlines részéről az eredmények különösen lenyűgözőek.
Úgy tűnik, hogy a korábbi éves jelentésekben a kiemelt fontosságú tényezők 2018-ban jelentős javulást hoztak, leginkább Kínában, ahol a három legnagyobb helyi légitársaság számottevő éves emelkedést ért el. Mindezt annak ellenére, hogy a külső tényezők – mint például az ipari szegmens vitái vagy az időjárás hatása – egyértelműen befolyásolta egyes légitársaságok teljesítményét.
Érdekesség, hogy az amerikai légteret is használó társaságok nem képviseltették magukat sok szereplővel a top 20-ban, mindössze ketten fértek be a legjobbak közé: a Hawaiian Airlines a negyedik (87,52 százalékos pontosság), míg a Delta csak a tizenhatodik (83,08 százalékkal).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.