Ezekben a napokban ér célegyesbe a fővárosi 3-as metró felújításának első szakasza. Az 1970 és 1990 között épült metróvonal műszaki állapota a 2000-es évekre leromlott, ám a felújítása a 4-es metró építése és a 2-es metró felújítása miatt csúszott, végül három szakaszra osztották: a vonal északi végének felújítása 2017 novemberében kezdődött a Lehel tér és Újpest-központ között, a műszaki próbák most is zajlanak, a tervek szerint az északi szakaszt hamarosan visszakapja a metróüzem.
A felújítás a déli szakasszal folytatódik hamarosan:
az uniós közbeszerzési értesítőben most megjelent hirdetmény szerint a Kőbánya-Kispest és a Népliget közötti vonalszakasz-felújítást a Strabag Építőipari Zrt. végezheti el, a munka vállalási ára 24,77 milliárd forint volt.
A felújítás során öt állomást és az alagutat kell teljes mértékben megfiatalítani. A állomásokat akadálymentesítik, ennek érdekében új lifteket kapnak, és a mozgólépcsőket is kicserélik.
Megújítják a teljes épületgépészetet, a szellőzést és az áramellátási rendszereket.
A vonal ezen szakaszának akadálymentesítése jóval egyszerűbb, hiszen Kőbánya-Kispest állomás a felszínen, a többi négy megálló közvetlenül a felszín alatt fekszik – ugyanis a vonal ezen a szakaszon a földkéreg alatt fut.
A teljes cikket a keddi Világgazdaságban olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.