Az „M2 metró és a gödöllői HÉV összekötés, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt keretében jelenleg a fővárosi szakaszok – azaz a metró és a HÉV nyomvonalak összekötése gödöllői ágának Pillangó utca és Cinkota közötti szakasza, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonal – tervezése zajlik
– reagált pénteki közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Világgazdaság szerdai cikkére, amelyben azt írtuk, hogy „csúszik az M2-es metró és a gödöllői HÉV-vonal összekötésének tervezése”.
Mint írják, a projekt keretében a fővárosi szakaszokra vonatkozóan a bírálati engedélyezési tervek elkészültek, a tervek bírálata megtörtént, illetve bizonyos szakaszokra jelenleg is tart. A metró és HÉV üzemben is közlekedni képes új, kétfeszültségnemű járműre vonatkozóan az elvi előzetes típusengedélyt már kiadták. A jármű feltételes közbeszerzésének kiírása érdekében az érintett, potenciális üzemeltetőkkel, valamint a hatóságokkal az egyeztetések folyamatosak.
Hozzáteszik, hogy a 2-es metró és H8/H9 jelzésű HÉV vonalak üzemeltetési, valamint tulajdonosi kérdéseiben folyamatosan egyeztetnek az érintett felek, az üzemeltetők (BKV Zrt., MÁV-HÉV Zrt.) bevonásával.
A projekt előkészítésének véghatáridői nem módosultak, az továbbra is 2019 vége, a közbeszerzési értesítőben megjelent szerződésmódosítás csak technikai változtatásokat tartalmaz.
Jelenleg a projekt előkészítő fázisa tart, annak megvalósulása a 2021-27-es Európai Uniós ciklusra tervezett – zárul a BKK közleménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.