Az ICRT (International Consumer Research & Testing) nemzetközi fogyasztóvédelmi hálózat, amelynek a Tudatos Vásárlók Egyesülete is tagja, legújabb tesztjében autós gyerekülések biztonságát vizsgálta. A fogyasztóvédők biztonsági tesztje a hivatalos standardnál szigorúbb követelményeket állít a termékek elé.
A legújabb tesztben a Chicco Oasys i-Size Bebecare + i-Size Base és a Babystyle Oyster Carapace Infant + Duofix i-Size Base autós gyerekülés elbukott.
Mindkettőnél nagy a veszélye annak, hogy frontális ütközésnél a benne ülő gyerek kiesik, megsérül, ezért a fogyasztóvédők nem javasolják a termékek használatát.
A Chicco termékénél a gyerekülést a bázistalphoz rögzítő csat törött el, a Babystyle-nál szintén az volt a gond, hogy a gyerekülés kioldódott a Duofix –i-Size bázistalpról. A fogyasztóvédők tesztelték a BabyStyle Oyster Carapace Infant gyerekülést i-Size bázistalp nélkül is, így viszont jó eredményt ért el a biztonsági teszten, ezért javasolják, ha valakinek ilyen gyerekülése van, inkább a bázistalp nélkül használja, és felnőtt, 3 pontos biztonsági övvel rögzítse a gyerekülést.
Habár egyik termék sem kapható magyar nyelvű webáruházakban, a Tudatos Vásárlók Egyesülete felhívja a figyelmet, hogy ha valaki külföldi webshopból vásárol, érdemes körültekintőnek lennie. A Chicco említett terméke több európai országban, a BabyStyle kérdéses modellje elsősorban a brit piacon érhető el.
A Chicco azonnal reagált az ICRT megkeresésére, és közölte, hogy a kérdéses termék csak kis mennyiségben került piacra. A gyártó visszavonja a terméket a piacról, és segíti azokat a fogyasztókat, akik már megvásárolták. A Chicco a gyerekülés biztonsági szempontból kockázatos részét költségtérítés nélkül kicseréli. Az érintett fogyasztók a gyártó ügyfélszolgálatán tájékozódhatnak.
Másként reagált a BabyStyle gyártója, aki elhatárolódik attól, hogy a tesztelt termék ne lenne biztonságos.
Kijelentette, annak ellenére, hogy az említett termék megfelel az európai szabvány előírásainak, ahol szükséges, igyekszik mindent megtenni a termékfejlesztés során, hogy termékek biztonsága megfeleljen a fogyasztóvédők szigorúbb követelményeinek is.
A Tudatos Vásárló Tesztek oldalon jelenleg 40 különböző, a hazai piacon kapható autós gyerekülés tesztje látható. A friss teszt részletes eredménye május végén lesz elérhető.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete honlapján magyarul is elérhető ICRT nemzetközi fogyasztóvédelmi hálózat terméktesztjeinek legfőbb hozzáadott értéke, hogy gyártóktól függetlenül, egységes módszertan alapján készülnek, így hiteles és összehasonlítható információt nyújtanak a vásárlóknak. Ezzel megkönnyítik az olyan nagyobb beruházást igénylő termékek, mint például mosogatógép, mosógép, hűtőszekrény, matrac vagy porszívó beszerzését.
A tesztek akár egy-egy gyengébb minőségű terméktől is megóvhatják a fogyasztókat, hiszen korábban is volt már rá példa, hogy az ICRT autós gyerekülés tesztjén rosszul szerepelt terméket a gyártó ennek hatására visszavont a piacról – hívja fel a figyelmet a Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.