BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínai mozdony jön a magyar sínekre

A Rail Cargo Hungaria Zrt. a hazai és nemzetközi vasúti árufuvarozás feladataira optimalizált villany-hibrid mozdonyok kifejlesztését és gyártását rendelte meg tegnap a világ legnagyobb vasúti járműgyártója, a kínai CRRC leányvállalatától.

Négy mozdonyt rendelt tegnap a Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) a világ legnagyobb vasúti járműgyártója leánycégétől, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd-től. A járművekből kettő 30, kettő 36 hónap múlva érkezik meg, ekkorra meglesznek az üzemeltetésükhöz szükséges engedélyek is – ismertették a megbízás aláírása előtt. A két tolató, illetve két vontatómozdonyt főleg Magyarországon, illetve a balkáni országokban kívánja használni az RCH.

A kedvező konstrukciójúnak nevezett bérleti megállapodás négy évre szól, ezt követően meghosszabbítható, de dönthet az RCH azok megvásárlásáról is. Lehetősége lesz további 20+20 mozdonyt is rendelni, amennyiben az első négy év eszköz beváltotta a hozzájuk fűzött reményeket.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság

A hibrid járművek környezetkímélők is, ezzel beleillenek a kormány stratégiájába, amely a közlekedés, ezen belül a vasút közlekedés, áruszállítás széndioxid-kibocsátásának csökkentését célozta meg – erre Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár mutatott rá az aláírási ceremónia előtt. Mint ismertette, az állam 2010 óta mintegy 400 kilométernyi hazai vasúti pályát villamosított, ezzel e pályáknak a teljes hálózaton belüli arányát 36 százalékról 41 százalékra növelte. Az arányt 50 százalékra kívánja emelni, ez további 3400 kilométer jelent.

Részletek a csütörtöki Világgazdaságban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.