BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Távoli még az e-taxi

A Bolt alkalmazásában egyes piacokon, például Franciaországban és Észtországban már külön kategóriaként rendelhető elektromos autó, máshol elektromos rollerek is.

A Bolt alkalmazásában egyes piacokon, például Franciaországban és Észtországban már külön kategóriaként rendelhető elektromos autó, máshol elektromos rollerek is. Az a célunk, hogy e kategóriákat egyre több piacra kiterjesszük – közölte a Világgazdaság megkeresésére a Taxifyként piacra lépő, de a nevét azóta megváltoztató, nagy fuvarmegosztó cég, amely a magyarországi terveiről konkrét tájékoztatást adott, de sejthető, hogy az elektromos autókra vonatkozó innovációja nem áll meg az országhatáron.

Ráadásul e lehetőség fölött vélhetően a többi taxitársaság sem huny szemet.

Kérdés, hogyan hatna az e-autók esetleges bevezetése a gyakran egyéni vállalkozóként tevékenykedő sofőrök költségeire. A taxisok kiadásai ugyanis már így is magasak, egy autó és egy vállalkozás fenntartási költsége havi 320 ezer forint – értesült lapunk egy hivatásos taxisofőrtől.

Fotó: MTI/MTVA/Jászai Csaba

Az összeg legnagyobb tételeit a szolgáltató cégnek fizetendő tagdíj (90–110 ezer forint), az üzemanyagköltség (100–150 ezer forint) és az egyéni vállalkozói költségek (50–70 ezer forint) adják. Számos kisebb tétel is akad, ilyen a havonta mintegy 25 ezer forintos kötelező biztosítás, a nagyjából 15 ezer forintos casco, az átlagosan 3 ezer forintba kerülő járműtisztítás vagy a havi 20 ezer forintos szervizdíj. Nem elhanyagolhatók az évente egyszer felmerülő költségek sem, a legnagyobb kiadás a sofőrök szakvizsgája (83 ezer forint).

E költségek cégenként változhatnak, de nem valószínű, hogy nagyok lennének az eltérések.

A taxiflották elektromosra cserélése ugyan még távolinak tűnik, egyes szakértők szerint azonban nem árt felkészülniük a szolgáltatóknak és a sofőröknek az innovációval járó pluszkiadásokra. Ezzel kapcsolatban a Bolt hangsúlyozta: a mindenkori működésüket úgy határozzák meg, hogy abban egyértelmű partnerség, a win-win modell valósuljon meg. Üzemanyagra havi 100–150 ezer forintot költ egy taxis.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.