Egy hónapos út után, csütörtökön begördült Belgrád új vasúti pályaudvarára a China Railway Express tehervonata, a sínek felett kifeszített szalag átszakításával hivatalosan is megindult a közvetlen vasúti teherszállítás Szerbia és Kína között.
A tehervonat több mint 500 tonna építőanyagot szállított, amelyet a Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszának felújításánál használnak majd.
A vonat szeptember 24-én indult el Csinanból, a Kínai Népköztársaság Santung tartományának fővárosából, és egy hónap alatt,
keresztül, mintegy 10 500 kilométer megtétele után érkezett a szerb fővárosba, ahol beérkezését Csien Ko-ming kínai kereskedelmi miniszterhelyettes, valamint Aleksandar Vucic szerb elnök várta.
A Belgrád-Budapest vasútvonal az első határon átnyúló projekt, amely Kína, valamint 16 kelet-közép-európai ország együttműködésének keretében jön létre,
és azért is egyedülálló, mert Kína, egy EU-tagország és egy nem EU-tag együttesen vesz részt benne. A Budapest és Belgrád közötti, kétvágányú, villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, ebből 166 kilométer Magyarországon, 184 pedig Szerbián halad át. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani.
A vasútvonalon óránként 120-180 kilométer közötti sebességgel haladhatnak a vonatok. A szerbiai szakasz a várakozások szerint 2022 végére elkészül, ezt követően a szerb és a magyar főváros között eddigi 7-8 órás út körülbelül 2,5 órára rövidül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.