BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százéves a légitársaságok közötti legrégebbi márkanév

A digitalizáció és a fenntarthatóság a kulcsa annak, hogy a KLM hosszútávon megmaradjon a piacon – mondta Jacomien Dijkstra, a holland légitársaság igazgatóságának tagja csütörtökön az MTI-nek, abból az alkalomból, hogy a KLM októberben ünnepli fennállásának századik évfordulóját.

A cég az egyetlen a világon, amely száz éve ugyanazzal a márkanévvel repül, mint megalapításakor. Az igazgatósági tag szerint ehhez a sikerhez elengedhetetlen volt, hogy üzleti modelljük száz éve változatlan: össze akarják kötni az embereket, úttörő szerepet vállalnak a légiközlekedési iparágban. Hozzátette: a személyzet különleges hozzáállása az utasokhoz segített abban, hogy stabil ügyfélkörük alakuljon ki, ennek segítségével pedig a cég anyagi helyzetét is sikerült rendezni.

Megjegyezte: pár évvel ezelőtt nem volt egyértelmű, hogy az évfordulót egészséges és stabil pénzügyi háttérrel köszöntheti a légitársaság, de a költségcsökkentésnek köszönhetően javult a pénzügyi egyensúly és csökkent az adósság is. Jacomien Dijkstra a KLM jövőjével kapcsolatban aláhúzta: a digitalizációban és fenntarthatóságban is úttörő szerepet vállalnak, jelentős beruházások révén

áttérnek a biometrikus adatok használatára, elindították a „Fly Responsibly” felelős repüléssel kapcsolatos kampányukat, lehetővé téve az utasoknak a szén-dioxid-kibocsátás kompenzálását

és megkezdték az első bioüzemanyag-gyár építését Hollandiában – sorolta, majd hozzátette: a KLM célja a teljes karbonsemlegesség elérése.

Fotó: AFP

A KLM 1919. október 7-én alakult meg, első járatát fél évvel később, 1920 májusában teljesítette Amszterdam és London között. Az Air France-szal közösen 15 évvel ezelőtt, 2004-ben alakították meg az Air France-KLM Csoportot. A KLM 2018-ban 1 milliárd eurós üzemi eredményt ért el, ugyannyit, mint egy évvel korábban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.