Minden érintett járművezetőtől elnézést kért a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) nevében Nemesdy Ervin, a társaság vezérigazgatója a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) szakszervezeti vezetőinek küldött mai levelében. A Világgazdasághoz is eljutott dokumentumban a BKK első embere azt írta, hogy
félreérthetően fogalmaztak abban a múlt hét csütörtökön kiadott közleményükben, amelyben felszólították a fővárosi közösségi közlekedésben résztvevő sofőröket, hogy tanúsítsanak „szolgáltatói, udvarias magatartást” az utasok irányában.
A cég azért tartotta fontosnak, hogy erre felhívja a figyelmet, mert az utóbbi hetekben több alkalommal arról értesült, hogy a járművezető megengedhetetlen hangnemben kommunikált az utazóközönséggel, illetve a forgalom más résztvevőivel. „Ezt mind a BKK, mind pedig a szolgáltató társaságok határozottan elítélik és szankcionálják” – szögezte le akkor a társaság.
Ehhez képest Nemesdy Ervin vezérigazgató a BKV szakszervezeti vezetőinek (Gulyás Attila – VTDSZSZ, Naszályi Gábor – EKSZ, Schumacher Ferenc – BKSZSZ és Wittinger Zoltán – VAKSZ) küldött mai levelében már úgy fogalmazott, hogy a sajnálattal tapasztalta, hogy a BKK december 5-én kiadott felhívása félreértésre adott okot, mivel az egyáltalán nem a járművezetők ellen irányult. Csupán arra kívántak reagálni, hogy az elmúlt időszakban számos olyan beszámoló jelent meg a médiában és a közösségi oldalakon, amelyek a sofőrök viselkedését kritizálták.
A BKK célja az volt, hogy abban a néhány esetben, amikor valóban vitatható magatartással találkoznak az utasok, mindkét fél számára beazonosítható módon, az ügyfélszolgálaton tegyenek bejelentést, és a panaszok kivizsgálhatók legyenek. Ez a munkájukat megfelelően végző járművezetők érdeke is
– írta Nemesdy Ervin. Azt is hangsúlyozta, hogy a BKK elutasítja az alaptalan, azonosíthatóság nélküli bejelentéseket a járművezetők tevékenységével kapcsolatban. A fővárosi közösségi közlekedésben több mint 5000 járművezető dolgozik, akik napi mintegy 30 ezer munkaórát teljesítenek a budapesti közlekedési hálózaton. A vezérigazgató úgy értékelt, hogy döntő többségük az előírásoknak megfelelően végzi munkáját.
Kiemelte, hogy a BKK a hírekkel ellentétben nem hozott létre a bejelentések fogadására külön telefonvonalat, a múlt heti közleményben megadott szám a BKK 24 órában hívható ügyfélszolgálatához tartozik, amely már eddig is létezett. Nemesdy Ervin reményét fejezte ki, hogy miután szerdán személyesen is találkozott a BKV vezetésével, valamint az érdek-képviseletekkel, sikerült tisztázni a kialakult konfliktust a két társaság között. Ez szerinte azért is fontos, mert az együttműködés elengedhetetlen a színvonalas közösségi közlekedés biztosításához, amely a BKK és a BKV közös feladata.
A BKK békülékenysége nem előzmények nélküli. Szedlmajer László, a BKV vezérigazgató-helyettese a BKK közleményére reagálva már egy másnapi körlevélben nagyrabecsüléséről biztosította a BKV munkatársait, egyben visszautasította a BKK „általánosításait”. (Úgy tudjuk, hogy Szedlmajer László a már említett szerdai egyeztetésen is kemény hangon kifogásolta a BKK eljárását.) Kedden az EKSZ „Védelmet kérnek a BKV-sofőrök” címmel adott ki közleményt. Szerintük a BKK a sofőrökre „uszította” az utasokat, ahelyett, hogy védelmébe vette volna őket. Gulyás Attila VTDSZSZ-elnök pedig arról nyilatkozott lapunknak szerdán, hogy a BKSZSZ-szel közösen a BKK-t átvilágítását javasolják, mivel szerintük az túlméretezett szervezetté vált, és a létezése sem feltétlenül indokolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.