Új szolgáltatót kapott a fővárosi tömegközlekedés, miután a B Euro Car Kft. nyerte el a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) tavaly májusban meghirdetett tenderét. A BKK felhívása közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetésére szólt bruttó költségtérítéssel, szolgáltatási keretszerződés keretében.
A pályázati dokumentációban 1,38 millió (120 százalékos opcióval) éves vonali kocsikilométer szerepel – ez járművenként átlagosan 69 ezer vonali kocsikilométer 10 százalékos opcionális volumennel –, amelyet húsz új (másik húsz darab opciósan lehívható) beszerzésű szóló autóbusszal kell teljesítenie a nyertesnek.
A konkrét vonalakról nincs információ, a kiírásban csupán az olvasható, hogy az ajánlatkérő döntése értelmében bármely budapesti viszonylat lehetséges a közigazgatás területén belül. A B Euro Carnak a menetrend szerinti járatokhoz magának kell biztosítania a járművek mellett a személyzetet is. A buszok típusát nem hozták nyilvánosságra, ám több szakmai fórumon is valószínűsítik, hogy
Isuzu Citiport modellekről van szó.
Ha az információ helytálló, akkor újabb márka gazdagítja a jövőben az eddig is már meglehetősen színes budapesti buszos flottát.
A szerződés időtartama az előzetes kiírás szerint 96 hónap, amely további 24 hónappal meghosszabbítható a felek közös megegyezésével. A teljesítés minden bizonnyal az idén augusztustól indul, ekkor jár le ugyanis az a 48 hónapos megállapodás, amelyet erre a feladatra a VT-Arriva Kft.-vel kötött a BKK még 2014-ben.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.