A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér április elejére utasforgalmának mintegy 99,3 százalékát elvesztette. A korábbi gépmozgások, tehát a fel- és leszállások száma átlagosan 320 volt naponta, jelenleg ez a szám csupán 35, amelyből csak néhány repülőgép utasszállító.
2019 áprilisában az átlag napi utasszám (induló és érkező) 44 000 volt, idén ez a szám mindössze 275.
A húsvéti időszak a korábbi években rendre nagyon népszerű volt a turisták körében. 2019-ben csak a 4 napos hosszú hétvégén 1311 fel- és leszálló repülőgépet kezelt a repülőtér, összesen majdnem 190 ezer utassal. Idén a húsvéti ünnepek alatt, április 10. és 13. között csupán 1283 utas fordult meg a repülőtéren. Sajnos ez a tavasz valóban fekete tavaszként vonul majd be a repülés történetébe.
A futópályák, gurulóutak, valamint a műszaki előtér szükséges éves tervezett karbantartási munkálatait – több helyi lakos kérésével összhangban – az egészségügyi vészhelyzet ideje alatt, minimálisra csökkent forgalom mellett végzi el a repülőtér üzemeltetője. A Budapest Airport az I. futópálya karbantartási munkálatait március 23-án kezdte meg, és a lecsökkent forgalomra való tekintettel úgy döntött, hogy az eredetileg tervezett több szakaszos munkavégzés helyett egy ütemben hajtja végre a teljes karbantartást. A munkálatok április második hetére befejeződtek;
az I. futópálya azóta újra üzemel.
A pályazár normál üzemelés mellett a megszokottnál jobban érintette volna a repülőtér szomszédságában fekvő települések lakosságát. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a forgalom visszaesése miatt a pályazárás csak egészen minimális hatást gyakorolt a környező települések érintett lakóközösségeinek mindennapi életére.
A II. futópályát érintő felújítási munkálatok szervezése szintén folyamatban van, azonban a járványra való tekintettel, a repülőtér üzemeltetője nem csak saját munkatársai, de a bevont vállalkozások munkatársai iránt is felelősséggel tartozik. Mivel az egészségünk megőrzése mindennél fontosabb, így a kettes futópályán elvégzendő munkálatok megkezdéséről a Budapest Airport későbbi időpontban dönt.
A Budapest Airport a járvány következtében lecsökkent forgalom időszakát fejlesztésekre, illetve olyan karbantartási és felújítási munkákra fordítja, amelyek kivitelezése a normál utasforgalom mellett nehézségekbe ütközne. A különböző festési, burkolási és felújítási munkák a repülésbiztonság növelését és – a forgalom újbóli megindulását követően – az utasélmény és a kényelem fokozását szolgálják.
A forgalommentes időszakban zajlik a gurulóút-részek cseréje, a betontáblák közötti fuga javítása és a vízelvezető lefolyók, illetve fényvető tornyok áthelyezése is, aminek köszönhetően a gurulóutak és szélestörzsű repülőgép-állóhelyek biztonságosabbá válnak.
A 2A Terminál légi oldali buszos kapuinak várakozó területe is megújul és kényelmesebbé válik, az új, akadálymentes burkolat kialakítását követően. A következő hetekben a terminálépületben és a terminál földi oldalán festési munkálatok kezdődnek, melyben a BUD csoport munkavállalói is részt vesznek, illetve a terminálépületben több helyszínen megújul a padlóburkolat is.
A felújítási projektek mellett a repülőtér műszaki és informatikai szakemberei egy sor fontos tesztet, működési próbát elvégeznek a következő hetekben,
mellyel a repülőtér biztonságos üzemeléshez elengedhetetlen rendszerek működését ellenőrzik.
A koronavírus járvány miatt a légitárasaságok flottájának nagy része a földre kényszerült. A kényszerpihenő azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy a repülőgép érintetlenül várja a válság végét a forgalmi előtéren. A parkoló repülőgépeket rendszeres karbantartással, ápolással készítik fel az üzem újra indulására; a hajtóműveket, a légikondicionáló berendezéseket a gyártó előírása alapján a szakemberek időről-időre működésbe hozzák. Sőt, vannak olyan repülőgépek is, amelyek rendszeresen „iskolakört” repülnek a repülőtér légterében, ezzel is biztosítva üzemkész állapotukat. A gyakrabban kimozdított repülőgépek számára a repülőtér-forgalmi szakemberek könnyebben hozzáférhető állóhelyet jelölnek ki.
A hosszabb ideig a betonon tárolt gépeket meg kell óvni a madarak, rovarok betelepedésétől.
A hajtóművek nyílásaira takaróponyvákat helyeznek el, míg az egyéb nyílásokat ledugózzák, és azokat a részeket, ahol a nap hatása károsíthatná a repülőgép érzékeny részeit, szükség esetén fóliával letakarják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.