Májusban kezdődött a ceglédi vonal átépítése és július elejére befejeződött a felújítás első és második szakasza, átépült két vágány kétszer 1,2 kilométer hosszon. Jelenleg a Nyugati pályaudvar és Városliget elágazás egyik vágányának átépítése zajlik, új vágány épül ki. Előreláthatóan július végétől dolgoznak a másik vágányon, az utolsó, negyedik szakaszban. Emellett elkezdődtek és hétvégenként folytatódnak a váltócserék, valamint 500 méter hosszon a vízelvezetés kialakítása is megtörténik.
A munkálatok előrehaladásával, a hétvégi módosításokat követően, július 27-től ismét változik a menetrend a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon.
A vonatközlekedésben augusztus végéig várható korlátozásokról, a bevezetést megelőzően, részletes tájékoztatást nyújt a vasúttársaság.
Az érvényben lévő menetrendmódosításokról utazás előtt itt tájékozódhatnak az utasok.
A MÁV mintegy 4 milliárd forintot csoportosított át idén saját forrásból a ceglédi, 100a vonal felújítására, hogy kevesebb legyen a műszaki hiba és pontosabb legyen a vonatok közlekedése. Az idei beruházás során a vágányok átépítésén túl a távközlési eszközöket, a biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket is korszerűsítik. A felújításba vont vágányokkal és kitérőkkel összefüggésben a meglévő váltófűtési rendszerek is korszerűbbek lesznek, ennek köszönhetően megelőzhető a váltók lefagyása, és jelentősen csökken az ebből adódó vonatkésés a téli időszakban.
Kiemelt kép: MÁV
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.