Az elsődleges cél, hogy megkönnyítsük az agglomerációban élő lakosok bejutását Budapestre. A legnagyobb potenciál pedig a vasúthálózatban van, hiszen 15 vasútvonal jön be Budapest belső zónájába, ebből 11 hagyományos MÁV-pálya, négy pedig HÉV-vonal – mondta Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ igazgatója a Magyar Nemzetnek. A szakértő szerint a kormány egy százéves adósságot teljesít azzal, hogy még jobban utasbaráttá varázsolja a fővárosi közlekedést.
Fontos kiemelni: a HÉV és a metróvonalat összekötése az egyik legnagyobb terv, hiszen
a ráckevei és a csepeli jelenleg teljesen el van vágva a metróhálózattól, ezért ezeket a Kálvin térig fogják meghosszabbítani,
ahol a 3-as és a 4-es metróra is át tudnak majd szállni az utasok. A gödöllői és csömöri HÉV esetében pedig a hosszú távú terv az összekapcsolás a 2-es metróval, így az azzal érkezők átszállás nélkül juthatnak be a belvárosba – olvashatóak Vitézy szavai a napilapban.
A budai fonódó villamoshálózat folytatása is napirenden van, ennek oka az Infopark, a nagy egyetemi tömbök és a Kopaszi-gát bekapcsolása a város vérkeringésébe. Budapest déli részét azonban más fejlesztések is érinteni fogják: a Déli körvasút fejlesztése is folyamatban van, az első eleme a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítése, a meglévő két vágány mellé épül egy harmadik. A kivitelezés zajlik, az első új hídszerkezetet októberben emeli be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ezt követően a kapcsolódó szakaszok kapacitásbővítése indulhat meg, új megállókkal az Infopark mellett, a Művészetek Palotájánál és a Népligetnél, új kapcsolatokat teremtve a városi közlekedés és a vasút között.
A Közlekedési Múzeummal kapcsolatban Vitézy elmondta, hogy a munkálatok befejeződjenek és megnyitható legyen az intézmény.
A kulturális központtal a cél nem csak az, hogy bemutassák a magyar vasút történetét az érdeklődőknek, hanem az is, hogy a kőbányai-józsefvárosi rozsdaövezetek koronaékszerévé válhasson a múzeum,
lendületet adva ezzel a fejlődésnek.
Vitézy beszélt olyan beruházásokról is, ami megváltoztathatja a főváros arculatát is: vasúti alagút. ami az elővárosi vasutat a metróvonalakkal kötné össze. Az igazgató kérdésre válaszolva elmondza: jelenleg megvalósíthatósági tanulmányok készülnek az alagútról, amelynek létrejötte esetén a pesti végpont a Nyugati pályaudvar, ahova a legtöbb elővárosi vonat befut, Budán pedig az alagút a Déli pályaudvar térségén át vezetne és legkésőbb a Kelenföldi vasútállomásnál csatlakozna vissza a mai nyomvonalba, ahova a Déli körvasút is beágazik. A kormány egyelőre arról döntött, hogy az elképzelést alaposan vizsgáljuk meg, megéri-e alagútban gondolkodni, ezt követően születhet döntés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.