BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kínai piac lett a német autóipar legfontosabb támasza

Kína részesedése a német autógyárak globális forgalmában 33 százalékról 51 százalékra emelkedett.

A kínai piac lett a német és ezzel együtt a világ autógyárainak is a legfontosabb pillére az EY tanácsadó cég szerdán publikált tanulmánya alapján. A második negyedévben a német autógyárak, a Volkswagen, a BMW és a Daimler együtt az EY adatai alapján öt százalékkal növelték eladásaikat Kínában az egy évvel korábbihoz képest.

Mind a három német autógyár növelni tudta eladásait Kínában a második negyedévben, miközben a többi piacon forgalmuk jelentős mértékben visszaesett

– mutatott rá Constantin Gall, az EY autóipari és közlekedési szakértője. Ennek köszönhetően

Kína részesedése a német autógyárak globális forgalmában 33 százalékról 51 százalékra emelkedett.

Összességében viszont 32 százalékkal csökkentek a német autógyárak eladásai a második negyedévben az EY tanulmánya szerint. Németországban az április-májusi járványvédelmi korlátozások alatt mintegy öt hétre szinte teljesen leállt az autógyárakban a termelés.

Az EY összesen 17 autóipari csoport adatait vette górcső alá tanulmányában és megállapította, hogy együttesen 39 százalékos forgalomcsökkenést szenvedtek el a második negyedévben.

A legkevésbé a Tesla forgalma csökkent, 5 százalékkal, a német autógyárak pedig a középmezőnyben helyezkedtek el.

A Volkswagen forgalma 37 százalékkal, a Daimleré 29 százalékkal, a BMW forgalma 22 százalékkal csökkent a második negyedévben. A kínai piacon nem igazán aktív francia autógyárak esetében a második negyedévi forgalomcsökkenés 51 százalékos volt. A Mitsubishi forgalma pedig 57 százalékkal esett vissza.

A koronavírus-válság következtében az EY elemzésében vizsgált 17 autóipari csoport együttesen 10,8 milliárd euró működési eredmény szintű hiányt szenvedett el az idei második negyedévben a 2019 második negyedévi 21,8 milliárd eurós pozitív működési eredmény után. A 17 autógyárból csak öt nem csúszott mínuszba a második negyedévben és csak egy, a Tesla ért el április-júniusban az előző évinél jobb eredményt.

Fotó: AFP PHOTO / GREG BAKER

Constantin Gall szerint „soha nem következett még be hasonló nagyságrendű visszaesés az eladásokban, a forgalomban és a vállalatok eredményében. A járvány valósággal lebénította a világ autóiparát, ami katasztrofális forgalmi és jövedelmezőségi következményekkel járt”.

Kína soha nem tett még szert olyan nagy autópiaci jelentőségre, mint az elmúlt hónapokban

– tette hozzá Peter Fuß, az EY szakértője.

A harmadik negyedévre az autóipari vállalatok forgalmának a növekedését jelzi ugyan előre elemzésében az EY, a válság előtti forgalmat azonban számításaik szerint legkorábban 2022-ben tudják majd csak elérni. Prognózisuk alapján ha rövid távon nem is kerül rá sor, de az autóipar semmilyen módon nem fogja tudni elkerülni az üzembezárásokat és a létszámcsökkentést. „2021-ben jön majd csak a hideg zuhany” – mondta Fuß. „A számadás pedig brutális lesz.”

A kínai autópiac korábbi botladozásairól itt írtunk részletesebben.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.