Miután a cseh anyacég arról tájékoztatta magyar partnerét, hogy Ausztria és Csehország között határszigorítás lép életbe, szeptember után októberben sem indítja el a Budapest–Bécs–Prága járatait a RegioJet Magyarországon – erről a Continental Railway Solution Kft. (CRS) ügyvezetője, Szigeti András nyilatkozott a Világgazdaságnak.
Arról is beszélt, hogy tudomása szerint az osztrák állam által kezdeményezett korlátozás harminc napra szól,
így nagy valószínűséggel a cseh magánvasút legkorábban novembertől szolgáltathat ismét.
A CRS az egyedüli olyan, teljesen magántulajdonban lévő cég itthon, amely rendelkezik országos vasúti személyszállítási engedéllyel, ezért a RegioJet vele szerződött a magyarországi megjelenése kapcsán, hogy biztosítsa a vonatok üzemeltetését.
augusztusban pedig már a Budapest–Bécs vonal belföldi szakaszára is értékesített jegyeket.
A működése azonban rövidnek bizonyult eddig: először a szeptemberre vonatkozó magyar általános határzár miatt függesztette fel tevékenységét, amely után októberi újraindulást tervezett, most pedig az ausztriai helyzet következtében csúszik tovább egy hónappal a szolgáltatás újraindítása.
Szigeti András jelezte, hogy ha az osztrákoknál elhúzódik a szituáció rendeződése, Csehországban és Magyarországon viszont megfelelők lesznek a körülmények, akkor átmenetileg Bécs kihagyásával és Pozsony közbeiktatásával járhatnak majd a vonatok Budapest és Prága között.
Mindez csupán egy alternatív útvonal lenne, mivel a hosszú távú cél továbbra is a Budapest–Bécs–Prága destináció fenntartása.
Biztos, hogy amint lehet, napi két járattal indulunk ezen a vonalon, és ha a kereslet indokolja, sűrítjük a menetrendet.
Az októberre érvényes jegyek – ahogyan az a szeptemberieknél is történt – a RegioJetnél visszaválthatók, illetve későbbi időpontra átfoglalhatók. Az eljárásról értesítik az utasokat.
A változás hirtelen jött, a CRS még a napokban is úgy készült, hogy a jövő héttől – amikor, az eddigi információk szerint, feloldhatják a harminc napra meghirdetett a magyarországi határzárat –, aktiválhatja a menetrendjét.
Ennek elmaradása érzékenyen érinti a céget, mivel a RegioJettel való együttműködéssel úgy alakította át a szerződésállományát, hogy a bevétele 40-50 százalékát a személyszállítási láb generálja.
Szeptemberben 120 járata esik ki, és hasonló lehet az októberi kiesés nagyságrendje is.
„Ez rendkívül zavaró, de eszünk ágában sincs felszámolni az üzletágat, a személyszállítás a CRS egyik alappillére” – hangsúlyozta az ügyvezető.
A nemzetközi személyszállítás másik nagy hazai, de már közúti szereplője, a FlixBus szintén leállt az ősz első hónapjára.
Lapunk megkeresésére azt közölték: bíznak benne, hogy a beutazási korlátozásokról hamarosan kiderülnek a részletek, amelyek alapján a szeptember utáni időszak is jobban tervezhetővé válik.
Egyelőre jövő szerdáig függesztették fel a Magyarországot érintő járataik üzemeltetését, ha szükséges, ezt meghosszabbítják.
Egyúttal arra is kitértek, hogy a német hátterű mobilitási vállalat elkötelezett a magyar piac mellett. „Budapest a FlixBus fontos csomópontja, 2019-ben a magyar főváros a globális hálózat 19. legnépszerűbb célállomása volt – mondta az ügyvezető. – Nem kérdés, hogy szeretnénk a lehető leghamarabb újraindítani innen induló összeköttetéseinket.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.