A carVertical, az autó előéletét az alvázszám alapján ellenőrző cég, kutatásokat végzett annak kiderítésére, hogy melyek azok az autók, amelyeknek leggyakrabban visszatekerik a kilométeróráját.
Minden jármű rendelkezik egy kilométerórával, amely megmutatja, hogy az adott autó hány kilométert futott az élete során. A kilométer-számlálóról leolvasott futásteljesítmény értéke jelzi egy autó általános elhasználódását.
Az elmúlt 12 hónapban (2019 októbere és 2020 októbere között) több mint félmillió jelentés került elemzésre.
A carVertical az adatgyűjtést az egész világ különböző piacain végezte, beleértve: Lengyelországot, Romániát, Magyarországot, Franciaországot, Szlovéniát, Szlovákiát, Csehországot, Lettországot, Bulgáriát, Ukrajnát, Szerbiát, Németországot, Horvátországot, Oroszországot és az Amerikai Egyesült Államokat.
Az eredmények azt mutatják, hogy a német autók a leggyakrabban visszatekert autók közé tartoznak.
Egy másik érdekes megfigyelés az autók szegmentálása. A prémium kategóriás autókat sokkal gyakrabban tekerik vissza, mint az olcsóbb autókat. A luxus BMW 7-es és X5-ös autókat a legvalószínűbb, hogy visszatekerik a gátlástalan kereskedők. A luxusautók vásárlói nagy pénzügyi problémákkal szembesülhetnek, ha az általuk vásárolt autó futásteljesítményével csaltak.
Az autó futásteljesítményének egyik kulcsfontosságú tényezője az életkor. Az idősebb autókat általában gyakrabban tekerik vissza. A kutatásból kiderült, hogy a legtöbb visszatekert prémium autó idősebb, mint az olcsóbb kategóriák autói. Amint az adatok mutatják, a régebbi prémium autókat érinti leginkább a futásteljesítmény-csalás. A legnépszerűbb BMW-ket 10 és 15 éves koruk között tekerik vissza. A Mercedes-Benz E osztály modelljei közül általában a 2002-2004 gyártásúakat tekerik vissza. Ez régi trükk a csaló autókereskedőknél.
A nyugati országok autótulajdonosai magas futásteljesítménynél és magas karbantartási költségeknél adják el autóikat.
Ezek a meghamisított kilométer-órás autók általában Európa keleti országaiban landolnak.
Néhány autó, például az Audi A6, a Volkswagen Touareg és a Mercedes-Benz E-osztály szinte mind dízel. Csak néhány százalék a visszatekert benzinmotoros változat. A benzines autók között csak néhány százalék a visszatekert kilométerórások aránya. A különféle üzemanyag-típusok közötti hatalmas különbség azt jelenti, hogy kisebb az esélye annak, hogy egy visszatekert benzinmotoros autót vásároljon.
A leggyakoribb futásteljesítmény-csalások Közép-Kelet Európában észlelhetők. A nyugati országok kevésbé szenvednek a kilométeróra visszatekerés problémájától. A legnagyobb kilométeróra visszatekerés problémák azokon a piacokon tapasztalhatók, ahová a Nyugat-Európából származó használt autókat importálják.
Romániában és Lettországban valószínűleg minden tizedik autó kilométeróráját visszatekerték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.