A beruházáshoz szükséges tervezési folyamat 2019 közepén kezdődött el, az utasok igényeinek megfelelő, modern dizájn kiválasztásával. A modulrendszerben kialakított, új típusú utasbeállók – igazodva a vasút változatos megállóhelyi környezetéhez – szélsőperonra és két vágány közötti, úgynevezett középperonra is telepíthetők. Az öt méter hosszú alapmodul közel három méter magas és 2,6 méter mély, ebből több mint másfél méter mélységben széltől védett. Az új utasbeállók modern formavilágát anyaghasználatuk is kihangsúlyozza. A stabilitást sugárzó acélszerkezet robusztus megjelenését oldja a nagyméretű üvegfelületek használata. A várakozóhelyeken utcabútorokat – padot, utastájékoztató vitrint – is elhelyeznek, amelyek a biztonsági üvegezett felületekkel és a biztonsági kamerákkal együtt teljesítik a vandálbiztosság általános követelményeit. Az utazóközönség kényelmét fogják szolgálni az egyes utasbeállókba telepített jegykiadó automaták is.
Erdőkertes megállóhelyen a napokban átadták a munkaterületet az első új típusú utasbeálló telepítéséhez. A munkálatok nem zavarják az utasforgalmat. A beruházásnak köszönhetően automata fogja biztosítani a gyors és kényelmes jegyvásárlást. A kivitelezés befejezése 2021 első negyedévében várható.
Erdőkertes mellett, előreláthatóan 2021 első negyedévében, Felsőpakony, Tóvároskert, Vecsés-Kertekalja és Alsógalla, a második negyedévben Gyál, Vicziántelep, Bicske alsó, Felsőgöd, Sülysáp és Törökbálint kaphat új típusú utasbeállót. Mezőkövesd felsőn, Szentmártonkátán, Szőlősnyaralón és Vác-Alsóvároson a jövő év őszén várható az átadás, 2021 év végére pedig Rákospalota-Kertváros, Tápiószecső és Dunakeszi új utasbeállója is elkészülhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.