Kalocsa és térsége már hozzászokott az atomerőmű létéhez. Évek óta az sem kérdéses, hogy a működés folyamatos lesz, hiszen a Paks II. projekt keretében megépül a régi blokkokat kiváltó, új erőmű.
Mégis, az elmúlt időszak legfontosabb kérdése mindig az volt, hogyan tudná a Duna bal partja is a lehető leghatékonyabban kiaknázni az építkezésben rejlő lehetőségeket, illetve hogyan lenne lehetséges a kalocsai térség összekapcsolása a paksi térséggel – írta Font Sándor, az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának elnöke a Facebook-oldalán.
A válasz adott volt: egy HÍDdal – emelte ki.
Az elmúlt öt év rendkívül bonyolult folyamatának eredményeként csütörtökön, 11-kor történt meg a munkaterület átadása, a járványügyi helyzet miatt nem a megszokott módon, a helyszínen, hanem online formában.
A munkaterület átadással tehát megkezdődik a híd fizikai kivitelezése – jelentette ki.
A magyarepitok.hu korábbi cikke szerint az uniós közbeszerzési értesítő adatai alapján az immár a végső tervezési és kivitelezési szakaszba lépő fejlesztést a Duna Aszfalt Kft. végzi el összesen 91,9 milliárd forint értékben. A híd, valamint az azt a környező településekhez és az M6-oshoz kapcsoló 512-es és 5124-es utak végleges kivitelei terveit, illetve építkezését két alprojektben valósítja meg a meghatározó magyar út- és hídépítővállalat.
A Paks és Kalocsa közötti összeköttetést biztosító, 946 méteres hídhoz kapcsolódva jelentős úthálózatot is kiépítenek, az óriásprojekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában zajlik le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.