Tájékoztatjuk, hogy a társaság üdülőivel kapcsolatban a Volánbusz Zrt. semmilyen döntést nem hozott
– így reagált a Világgazdaságnak a vállalat kommunikációs igazgatósága arra a megkeresésre, amelyben lapunk a cég üdülőportfóliójának sorsáról érdeklődött. A Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének Szövetsége (KDSZSZ) tette közzé korábban a közösségi médiában, hogy a Volánbusz egyeztetéseket kezdett a Központi Üzemi Tanáccsal (KÜT) – mint együttdöntési jogosultsággal rendelkező fórummal – az üdülők eladásáról. A szakszervezet azt állította, hogy
a munkáltatói szándék szerint 28 üdülőt értékesítenének, a kezdeményezést pedig a KÜT kétharmada támogatja. Mindezt a Volánbusz nem erősítette meg, bár nem is cáfolta.
A szakszervezetek túlnyomó többségének egyetértése mindenesetre nem meglepő, információink szerint ugyanis néhány kivételtől eltekintve a szóban forgó ingatlanok vagy lepusztult állapotban vannak, vagy eleve csak alacsony színvonalú szolgáltatásra alkalmasak, ami meg is látszik a kihasználtságukon. „Köztük van olyan, ahol csak telepített lakókocsik állnak, vagy faházak közös fürdővel, de akad olyan is, amely egy üres telek.
Éves szinten a teljes portfólió foglaltsága a 10 százalékot sem éri el, azok a Volán-üdülők, amelyek megfelelő körülmények között tudnak vendégeket fogadni, mindössze 15–25 százalék közötti kihasználtsággal működnek.
Ez azt jelenti, hogy a nyárit leszámítva a tavaszi, őszi, téli szezonban gyakorlatilag üresen állnak. A dolgozók nem veszítenek semmit, ha valóban túladnak az üdülőkön, a lényeg, hogy az ebből származó bevételt majd úgy lehessen visszaforgatni, hogy annak előnyeit ők is érzékeljék. Ennek érdekében dolgozunk a konszenzusos megoldáson” – számolt be egy érdekképviseleti forrásunk. Ez jelentheti például a telephelyeken az öltözők, a vizesblokkok és a sofőrpihenők felújítását.
Ha megszületik a hivatalos döntés, az üdülőportfólió csomagban való eladását lesz nehezebb nyélbe ütni, éppen a meglehetősen szélsőséges értékeket képviselő ingatlanok miatt. A vonzó elemeket egyesével könnyebb lehet értékesíteni. Ezek közé sorolják a dubicsányi Vay-kastélyt is, igaz, az is százmilliós fejlesztésre szorul, és a létesítmény honlapjának tanúsága szerint 2018-tól szünetelteti a tevékenységét. A Volánbusz üdülőegyüttese a 2019. októberi integrációval jött létre, amikor a hat regionális közlekedési központ beolvadt a szervezetbe. Ezzel egy csaknem 19 ezer dolgozót alkalmazó cég alakult meg, amely a munkavállaló számát tekintve Magyarország harmadik legnagyobb állami társasága. A fúziótól eredményesebb, hatékonyabb működést vár a kormány, ennek pedig része lehet a több mint kéttucatnyi üdülő sorsának rendezése.
A KDSZSZ által nyilvánosságra hozott dokumentumban az szerepel, hogy a Volánbusz nem rendelkezik olyan forrásokkal, amelyek lehetővé tennék a munkavállalók széles köre által igénybe vehető, színvonalas vállalati üdültetés megteremtését. A fenntartási költségektől való mentesülés végett ezért a piaci lehetőségek függvényében túladna az ingatlanokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.