BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Indul az átvezető villamosvonal tervezése a majdani Galvani hídon

Az új, kétvágányú, négy kilométeres pálya a budai Fehérvári úttól Észak-Csepelen keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd.

Indul a villamosvonal tervezése a Galvani hídon, a 2020 őszén kiírt közbeszerzés nyertese a Közlekedés Kft. – TEN-T Zrt. – Arcus Mérnöki Iroda Kft. alkotta tervezői konzorcium a Közbeszerzési Értesítőben ma közzétett eredmény szerint – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója.

https://www.facebook.com/photo?fbid=283685999780098&set=a.262633198552045

Az új, kétvágányú, négy kilométeres pálya a budai Fehérvári úttól Észak-Csepelen keresztül a pesti Gubacsi útig tart majd. Öt, akadálymentes megálló lesz az új vonalszakaszon. A nyertes tervező feladata kiterjed valamennyi tervezési munkára, idén júliusra bírálati engedélyezési tervet, szeptemberre végleges engedélyezési terveket kell készítenie minden szakterületre, végül novemberre meg kell szereznie az összes szükséges jogerős engedélyt, hozzájárulást és jóváhagyást. A tervezési munkát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ irányítja, Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett.

Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány.

A híd javítja a kapcsolatokat Budapest déli részei között, segíti az itt lévő barnamezős területek revitalizációját. Csepel most először kap közvetlen kapcsolatot a XI. kerület felé, valamint villamos is először lesz a szigeten

– írja Vitézy Dávid.

Fotó: facebook.com/vitezydavid

A Galvani utca vonalában Budáról Csepelre a nemzetközi pályázatot megnyerő UNStudio és BuroHappold által tervezett híd vezet majd, Csepelről Pestre, a Ráckevei-Duna fölött pedig egy a környezetébe illeszkedő, egyedi esztétikai értéket képviselő átkelő az Illatos út vonalában.

A tervezőknek a két hídon közösségi közlekedési sávokat kell kialakítaniuk, amelyeket a villamosok és buszok is használhatnak majd.

A kapcsolódó úthálózat városias jellegű lesz, a villamosok szintbeni csomópontokon, sok helyen fasorok, zöld felületek között haladnak majd. Az új vonalról mindkét déli hévre, azaz a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli vonalra is át lehet majd szállni.

A tervezendő szakaszon öt, akadálymentes megálló lesz:

 

  • Fehérvári út – Andor utca csomópontban
  • Szerémi útnál
  • Budafoki útnál
  • Weiss Manfréd útnál, a H7-es hévnél
  • Soroksári útnál, a H6-os hévnél
  • Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.