Megfizethető díjakkal, megszűnő kaucióval, rugalmas, percalapú számlázással készül a megújuló Mol Bubi közbringarendszer, a havi és éves bérletek árai a felére csökkennek – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken.
A BKK közleménye szerint
a megújuló közbringarendszer árstruktúráját úgy dolgozták ki, hogy egyaránt kedvező legyen a rendszeresen és a ritkábban kerekezőknek.
Bár a megújuló közbringarendszer végső tesztjei még tartanak, azt már most tudni lehet, hogyan néz ki a Mol Bubi új tarifarendszere. A rendszeres használóknak egyértelműen bérletet érdemes vásárolniuk, amely 50 százalékkal lett olcsóbb, mint korábban volt:
az egyhavi bérlet 500 forintba, az egyéves bérlet 5000 forintba kerül.
A BKK közölte, az eddigiekhez hasonlóan érvényes bérlettel a biciklik használatának első 30 perce – korlátlan alkalommal – díjmentes. Ha viszont valaki több mint fél óráig használja folyamatosan a biciklit, a 30-ik perc után 20 forintot kell fizetnie percenként.
Az elmúlt évek felmérései szerint kevesen bicikliznek több mint fél órán át a Mol Bubival.
Az utazások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra. Éves bérlet választása esetén pedig havonta alig több mint 400 forintot kell fizetniük – mutattak rá.
A közlemény szerint az alkalmi felhasználóknak egy egyszeri 100 forintos bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetniük a legelső használatkor, amely az első utazásnál felhasználható. A bankkártya-regisztrációs díjat a következő használatkor már nem kell kifizetni.
Bérlés után minden megkezdett percért 20 forint használati díjat számol a rendszer. Annak, aki 25 percnél több ideig szeretne kerékpározni, érdemes inkább 500 forintért havi bérletet vásárolnia.
A BKK közölte, hogy rugalmasabbá válik a túlhasználati díj kezelése: a jövőben percalapú számlálás mellett csak 20 forint/perc díjat kell fizetnie az ügyfeleknek túlhasználat esetén. Azaz például egy 34 perces bringázás 500 forint helyett 80 forintba kerül – írták.
A több mint 100 ezer regisztrált felhasználó mintegy 7 millió kilométert tett meg a közbringával, ezzel jelentősen hozzájárulva a városi kerékpározás terjedéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.