BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megindul a vasúti forgalom a Szabadbattyán-Balatonfüred szakszon

A fejlesztés eredményeképpen a keleti medence állomásai és megállóhelyei gyorsabban lesznek elérhetőek a nyári menetrend kezdetétől.

A Szabadbattyán-Balatonfüred vasúti vonalszakaszon a tavaly őszi leállást követően, a vágányzár megszűnik, 2021. május 31-én, üzemkezdettől ismételten megindul a vasúti forgalom – egyelőre a megszokott, dízeles vontatással. A szakaszon ütemtervnek megfelelően elkészült a munkálatok legnagyobb része, így az utazóközönség már használatba veheti az átépített vasútállomásokat Polgárdiban, Balatonkenesén, Balatonfűzfőn és Alsóörsön.

A fejlesztés eredményeképpen a keleti medence állomásai és megállóhelyei gyorsabban lesznek elérhetőek a nyári menetrend kezdetétől.

Teljes körűen elkészült a felsővezeték-hálózat és a villamos betápláláshoz szükséges infrastruktúra, befejeződtek a vasúti pálya- és állomásátépítési munkálatok, valamint megtörtént a biztosítóberendezés üzembe helyezése és a felsővezeték feszültség alá helyezése is. A sikeres üzemi próbák lezajlottak, 2021. május 25. óta villamos vontatású próbamenetek közlekednek Szabadbattyán és Balatonfüred között. Az idei nyári menetrend ennek megfelelően már villamos üzemmel fog elindulni – várhatóan 2021. június 19-én. A mozdonycsere új helyszínen, a korábbi székesfehérvári állomás helyett Balatonfüreden történik majd meg.

Fotó: Shutterstock

A 2020. év végén elkészült alsóörsi állomáson létesített új felsővezetéki járműtároló épülete elkészült. Ebben az épületben fog állomásozni a vasútvonal karbantartási munkáihoz használatos felsővezeték szerelő-karbantartó jármű. Az épület vágánykapcsolata az állomási vágányok kiépítésével együtt valósult meg.

A vasúti munkák mellett a szabadbattyáni vontatási transzformátor alállomás fejlesztési munkálatai is befejeződtek. A projekt részeként Szabadbattyán meglévő 120/25 kV villamos vontatási alállomásának bővítése megtörtént, egy 132/2×27,5 kV-os, 16 MVA-es transzformátorral, külön Balatonfüred irányú kitápláló mező létesítésével. A vontatási energia biztosításához új tápvezeték épült ki a betápláló fázishatárig, ezzel a vasútvonal 2×25 kV-os táplálási rendszere biztosíthatóvá vált egészen Balatonfüredig.

A kivitelezési projekt mellett a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a fejlesztés második ütemének (Balatonfüred-Tapolca-Keszthely és Tapolca-Ukk) előkészítését is. A fejlesztési program a Balaton északi partján fekvő 29. és 26. sz. vasútvonal-szakaszok villamosításával a közösségi közlekedés színvonalának javítását, az igényeknek megfelelő, megbízható, környezetbarát szolgáltatás biztosítását hivatott szolgálni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.