BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot lendít az agglomeráció közlekedési lehetőségein a körvasút

A Budapest Fejlesztési Központ tervezőasztalára kerültek a pesti körvasúti megállók.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában foglaltak szerint a Budapest Fejlesztési Központ elindítja a pesti körvasúti megállók tervezését. A központ közleménye szerint ezek megépítése szükséges ahhoz, hogy a X., XIV., XV., XVI. kerületekben élők is használhassák a vasutat városi közlekedésre, hogy gyors, közvetlen kapcsolathoz jussanak a belváros vagy éppen Óbuda, az északnyugati és a keleti agglomeráció felé. Ugyancsak korszerű, akadálymentes peronok kerülnek

a pusztaszabolcsi vonal vágányai mellé Dél-Budán, Albertfalván.

Mint írták, Újpalotát is szükséges továbbfejleszteni, egyébként maga a MÁV is úgy tervezte, hogy a most 80 méter hosszú peronokkal a jelenlegi állapot csak átmeneti, később 160 méteres peronokra van szükség, hogy egy csatolt Flirt motorvonatok is meg tudjanak állni a jövőben.

A külső körvasúton a legészakibb megálló az Erzsébet királyné útjánál lesz.

Itt, Pestújhely megállóban át lehet majd szállni az 5, 124, 125-ös buszokra és a 62, 69-es villamosokra. Cél, hogy a villamosmegállótól minél könnyebben lehessen eljutni a vasúthoz.

Ezen kívül több kisebb lakótelepről, lakóparkból, kereskedelmi területről rövid sétányira lesz a megálló.

Fotó: Pixabay

A jelenlegi Rákosszentmihály állomás új peronja a Fogarasi úti felüljáróhoz tervezendő, itt vizsgálni fogják, hogy a buszoknak létesülhet-e megálló a hídszerkezeten, melyről a vonatok kényelmesen megközelíthetők.

Ahol a körvasút a gödöllői hév és a Kerepesi út fölött halad el, Rákosfalván, az Egyenes utcai lakótelepnél is tervezünk egy új megállót. A közlemény szerint, ez a jövőben, amikor a fejlesztett gödöllői héven is épül ide megálló, igen fontos átszállópont lesz, de a lakótelepek, közeli lakóparkok kiszolgálásában addig is szerepet kap.

Szintén egy hiányzó új vasúti megálló előkészítését kezdi meg a BFK Budán.

Albertfalva már most is létezik, de az itt egymás mellett haladó székesfehérvári (30a) és pusztaszabolcsi (40a) vonalak közül csak az előbbiek vágányai mellett vannak peronok, viszont az utóbbiaknál lenne szükség rájuk. Ez az állapot a 19. század öröksége, a mai 30-as, dél-balatoni vonal ősét a Déli Vasút építette meg, és amikor később a MÁV létrehozta a pécsi (mai 40-es) vonalat ezen a szakaszon vele párhuzamosan, nem akartak állomáshasználati díjat fizetni a konkurens társaságnak, így nem kötöttek be Albertfalvába.

Csakhogy a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia az elővárosi vonatok számának emeléséhez a két, Érd városától párhuzamos vonalon olyan összehangolt közlekedési rendet vázolt föl, amely lényegében a vonatok sebesség szerinti szétosztásán alapul, vagyis a belső szakaszon nem aszerint mennének a járatok az egyik vagy másik pályán, hogy eredetileg Székesfehérvár vagy Pusztaszabolcs irányából érkeztek, hanem aszerint, hogy személy vagy gyors (zónázó, IC) vonatokról van szó.

Már vonatok robognak át Budapest új vasúti hídján

Sűrűbben járnak majd az előváros szerelvények.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.