A debreceni (100-as) és a szegedi (140-es) vasútvonalon közlekedő intercityk Budapesten belüli, Budapest-bérlettel való igénybevételére a metrófelújítás végéig van lehetőség – közölte a Világgazdaság megkeresésére a MÁV. A vállalat megismételte az M3-as metró déli, majd középső szakaszának rekonstrukciója alatt érvényben lévő szabályokat, azaz a közösségi közlekedést használó, Budapest-bérlettel rendelkezők a Ferihegy vasútállomás és a Nyugati pályaudvar közötti szakaszon az intercityk, gyors- és sebesvonatok másodosztályú járműveit az egyébként szükséges felár megfizetése nélkül vehetik igénybe. Kőbánya-Kispest és a Nyugati pályaudvar között a vonatok általában 5–15 percenként közlekednek.
A kérdés azért vált aktuálissá, mert célegyenesbe fordult Magyarország legnagyobb utasforgalmát lebonyolító kötöttpályás eszközének a felújítása. A 3-as metrót naponta legalább félmillió ember használja, kétszer annyi, mint a teljes hazai vasúthálózatot, így a munkálatok alatt hatalmas segítséget jelentett, hogy nem csupán a pótlóbuszok és egyéb alternatív útvonalak közül választhattak a közlekedők, mert a MÁV járatain nem kizárólag a személy- és zónázó vonatokon fogadták el felár nélkül a Budapest-bérletet.
Csakhogy a Budapesti Közlekedési Központ számításai szerint március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, csupán a Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokon nem állnak meg a szerelvények május közepéig. Mivel a Nagyvárad téren és a Lehel téren nincs megállója a debreceni és a szegedi vasútvonalnak, a Nyugati pályaudvaron és Kőbánya-Kispesten pedig márciustól használhatják az utasok a metrót, a közösségi oldalakon sokakban felvetődött a kérdés, hogy meddig fogadják el a Budapest-bérleteket az intercityken, a teljes vonal átadásáig vagy a metró Nyugati pályaudvar megállójának megnyitásáig.
A két időpont között két hónap van, ám a MÁV válasza leszögezi, hogy a teljes felújítás végéig érvényben marad a mostani rend.
A munkálatok a BKK szerint májusban lezárulnak, és az M3-as metró minden állomása elérhetővé válik – közeledve az időponthoz talán némileg csökken az esélye annak, hogy ismét csúszik az átadás. A vállalat eddig sem verte nagydobra a késést: szeptemberben a Világgazdaság írta meg elsőként, hogy legkorábban 2023 második negyedévében adhatják át a felújított M3-as vonalat az utasoknak, pedig korábban az év első negyedévéről volt szó.
Karácsony Gergely lapunk írását előbb félreértésnek, majd hazugságnak nevezte, miközben a beruházás hivatalos oldalán nemes egyszerűséggel utólag törölték és átírták a felújítás részleteit és vállalásait.
Az eredeti mondatok világosan cáfolták a főpolgármester állításait, és miután az internet nem felejt, be is mutattuk ezeket a bizonyítékokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.