A svájci Stadler cégcsoport magyarországi központként működő budapesti leányvállalata július 1-jétől részvénytársasági formában működik. A Stadler Trains Magyarország Zrt. irányítását háromfős igazgatóság látja el.
A tavaly októberben a Stadler hazai csapatához csatlakozó Homolya Róbert a vállalat elnöki tisztségét tölti be, feladata a vállalat hazai stratégiájának megtervezése és végrehajtása. (Homolya Róbert tavaly januárban nyilatkozott a Stadler előtt álló feladatokról a Világgazdaságnak.) Az operatív munkát vezérigazgatói minőségben a vállalatcsoportnál különböző funkciókat 15 éve betöltő Kiss Csaba irányítja. A tulajdonos képviseletében a igazgatóság harmadik tagja a Stadler vállalatcsoport elnöke, Peter Spuhler lett. Ezzel a 2022 szeptemberében indult és bejelentett átalakulási program befejeződik. A budapesti központ továbbra is a vállalat értékesítéséért és kommunikációjáért felel, illetve a jövőben lényegesen nagyobb részt vállal a projektek lebonyolításának felügyeletéből. Az alaptevékenységek mellett
az új vezetés stratégiai feladatai közé tartozik a vasúti járműgyártás hazai részarányának erősítése érdekeben a hazai partnerekkel való stratégiai partnerségi lehetőségek azonosítása és kialakítása is.
A változások a szolnoki és a pusztaszabolcsi leányvállalatok és telephelyek működését és irányítását nem érintik.
A Stadler magyarországi története a budapesti központ 2005-ös megalapításával kezdődött el, amelyet az első hazai FLIRT-megrendelés teljesítésére hoztak létre. Azóta a vállalatcsoport 143 FLIRT vonatot, 40 KISS emeletes motorvonatot és 12 Citylink tram-traint értékesített Magyarországon. A Stadler hazai munkavállalóinak a száma meghaladja a 750 főt, az összesített 2022-es árbevétele pedig az 57 milliárd forintot.
A csoport mérföldkövet is ünnepelhet: vevőre talált a 2500. FLIRT típusú vonat is, amelyből több mint 900 jármű gyártásában, 28 ezer tonna alumínium felhasználásával és 6 millió munkaóra befektetésével a Stadler szolnoki üzeme is részt vett. A FLIRT ma már 21 országban teljesít szolgálatot – az északi sarkkörtől Magyarországon át Észak-Afrikáig. A FLIRT-ök hazánkban 2007 óta közlekednek, a MÁV-Start és a GYSEV vonalain 143 motorvonat szállítja az utasokat. A FLIRT-flotta a MÁV teljes futásteljesítményének mintegy negyedét adja, átlagosan 94 százalékos, vagyis kiemelkedően magas rendelkezésre állással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.