BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ráerősít a hazai vasúti járműgyártásra a Stadler

Háromtagú igazgatóság irányítja a hónap elejétől a Stadler Trains Magyarország Zrt. működését.

A svájci Stadler cégcsoport magyarországi központként működő budapesti leányvállalata július 1-jétől részvénytársasági formában működik. A Stadler Trains Magyarország Zrt. irányítását háromfős igazgatóság látja el.

20221207 BudapestHomolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatójafotó: Kallus Györg LUSVilággazdaság 20221207 Budapest
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója
fotó: Kallus Györg LUS
Világgazdaság
Homolya Róbert lett a Stadler Zrt. elnöke
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Lezárult az átalakulás

A tavaly októberben a Stadler hazai csapatához csatlakozó  Homolya Róbert a vállalat elnöki tisztségét tölti be, feladata a vállalat hazai stratégiájának megtervezése és végrehajtása. (Homolya Róbert tavaly januárban nyilatkozott a Stadler előtt álló feladatokról a Világgazdaságnak.) Az operatív munkát vezérigazgatói minőségben a vállalatcsoportnál különböző funkciókat 15 éve betöltő Kiss Csaba irányítja. A tulajdonos képviseletében a igazgatóság harmadik tagja a Stadler vállalatcsoport elnöke, Peter Spuhler lett. Ezzel a 2022 szeptemberében indult és bejelentett átalakulási program befejeződik. A budapesti központ továbbra is a vállalat értékesítéséért és kommunikációjáért felel, illetve a jövőben lényegesen nagyobb részt vállal a projektek lebonyolításának felügyeletéből. Az alaptevékenységek mellett 

az új vezetés stratégiai feladatai közé tartozik a vasúti járműgyártás hazai részarányának erősítése érdekeben a hazai partnerekkel való stratégiai partnerségi lehetőségek azonosítása és kialakítása is.

 A változások a szolnoki és a pusztaszabolcsi leányvállalatok és telephelyek működését és irányítását nem érintik.

Egymás után érkeztek a magyarországi megrendelések

A Stadler magyarországi története a budapesti központ 2005-ös megalapításával kezdődött el, amelyet az első hazai FLIRT-megrendelés teljesítésére hoztak létre. Azóta a vállalatcsoport 143 FLIRT vonatot, 40 KISS emeletes motorvonatot és 12 Citylink tram-traint értékesített Magyarországon. A Stadler hazai munkavállalóinak a száma meghaladja a 750 főt, az összesített 2022-es árbevétele pedig az 57 milliárd forintot.

A csoport mérföldkövet is ünnepelhet: vevőre talált a 2500. FLIRT típusú vonat is, amelyből több mint 900 jármű gyártásában, 28 ezer tonna alumínium felhasználásával és 6 millió munkaóra befektetésével a Stadler szolnoki üzeme is részt vett. A FLIRT ma már 21 országban teljesít szolgálatot – az északi sarkkörtől Magyarországon át Észak-Afrikáig. A FLIRT-ök hazánkban 2007 óta közlekednek, a MÁV-Start és a GYSEV vonalain 143 motorvonat szállítja az utasokat. A FLIRT-flotta a MÁV teljes futásteljesítményének mintegy negyedét adja, átlagosan 94 százalékos, vagyis kiemelkedően magas rendelkezésre állással.  

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.