Az AirHelp minden évben elkészíti rangsorát a világ reptereiről. A vállalat az idei elemzésében az adatbázisában szereplő négyezer reptér közül a legforgalmasabb 194-et rangsorolta különböző tényezők szerint, amiből kiderült, hogy melyik a 10 legjobb és legrosszabb. Az összevetésben egyrészt az egyes repülőterek menetrend szerinti statisztikáit használták fel, amelyben a járatok indulási és érkezési adatait vizsgálták. Másrészt megkérdezték az utazókat a személyzet segítőkészségéről, várakozási időkről, a megközelíthetőségről és a tisztaságról, valamint arra is megkérték őket, hogy értékeljék a repülőterek üzleteit és éttermeit. Az elemzés az idei év első kilenc hónapjának adatain és 15 800 utas kérdőíves válaszain alapul és tízes skálán kategorizálta a reptereket.
Az eredmények szerint az ománi Muscat nemzetközi repülőtér a világ legjobbja. A második és harmadik helyeken pedig a brazil Recife-Guararapes és a dél-afrikai Fokváros nemzetközi repülőtere áll.
Az európai repülőterek közül mindössze kilenc jutott be a legjobb 50 közé, amelyek közül az észak-spanyolországi Bilbaói repülőtér foglalja el a legelőkelőbb helyet.
A rangsorban a 8,04 ponttal a 21. helyen található reptérről a Google keresőjében is jó véleményeket írtak általánosságban: 7 ezer hozzászóló 4,1-re értékelte az 1–5 skálán.
A legjobb tíz reptér 8,54 és 8,27 pont közötti értéket szerzett magának.
A budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér a 113. helyet foglalja el 7,4-es átlagpontszámmal.
A magyar reptér az időbeli pontosságra 7,1 pontot, az utasok szolgáltatásra vonatkozó visszajelzéseire 7,9 pontot, az étkezési és vásárlási lehetőségekre pedig szintúgy 7,9 pontot kapott.
A legnagyobb repterek viszont általánosságban rosszul állnak, például a londoni Heathrow a 163., a párizsi Charles de Gaulle pedig a 173. helyen végzett. Sőt, a legjobbak között sem európai, sem amerikai légikikötő sincs.
„Az utazási élményért nem kizárólag a légitársaságok felelősek, hanem a repülőterek is” – emelte ki Tomasz Pawliszyn, az AirHelp vezérigazgatója a Bloombergnek.
Az AirHelp egy német követeléskezelő cég, amely világszerte képviseli a légiutasok jogait és segít a kártérítés igénylésében például járattörlés, járatkésés vagy túlfoglalás esetén.
Csúcsforgalom a repülőtereken: visszatértek az utasok – és a befektetőkSzámos európai repülőtér áll tulajdonosváltás előtt, a dinamikusan megugró és a pandémia előttitől már csak épphogy elmaradó utasforgalom sok befektető fantáziáját megmozgatta. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.