Mint novemberben, úgy csütörtökön is egy magyar cégcsoportra hivatkozva függesztették föl a Tren articulado ligero Goicoechea-Oriol („Goicoechea–Oriol-féle könnyű csuklós vonat”), azaz a Talgo járműgyártó részvényeinek tőzsdei kereskedését – írja a Magyar Vasút. A spanyol értékpapír-felügyelet (La Comisión Nacional del Mercado de Valores) nem nevezte meg a céget, de a spanyol sajtó a Magyar Vagon Zrt.-ről beszél, így az ajánlattevő a Dunakeszi Járműjavító Kft. lehet.
Az El Confidencial, illetve az El Pais arról ír a Magyar Vasút szerint, hogy a novemberi ajánlat még csak az első fázis, az érdeklődést jelző megnyilvánulás volt, míg a mostani már a végleges és teljes átvétel szándékát jelenti. Novemberben 5 euró volt a részvényenként kínált ár, februárra ez 4,8 euróra ment le, de némileg ez is a pillanatnyi kereskedési árfolyam fölött van.
A Madrid melletti Las Rozas-i vasútijármű-gyártó sorsát azonban nem feltétlenül a magyar felvásárlási ajánlat döntheti el. Spanyolországban is hoztak ugyanis különleges törvényeket Oroszország Ukrajnai inváziója után, az egyik ilyen korlátozza a Talgo esetében most szóban forgó tőzsdei felvásárlásokat.
Ennek értelmében bármi is zajlik a vevőként föllépő külföldi cég és a részvényesek között, a társaság átvételét a kormány megakadályozhatja.
Az El Confidencial úgy tudja, hogy a magyarok az időközben eltelt csaknem három hónap alatt nem tétlenkedtek, hanem professzionális PR-cég bevonásával próbálták meggyőzni Pedro Sánchez miniszterelnök környezetét. A baloldali kormány eddig nem ellenezte nyilvánosan az ügyletet, de ettől még mondhat igent is és nemet is a felvásárlásra – olvasható még a lapban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.