BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ukrán kamionosok egy része elfelejt hazatérni

Az utóbbi időben Ukrajnában arról beszéltek, hogy a teherautó-sofőri munka a mozgósítás elkerülésének egyik formája. Az Unian hírügynökség szerint az indulási engedély birtokában a sofőr akadálytalanul átlépi a határt, majd elhagyja járművét és új életet kezd Európában.

Egyre gyakoribbak azok az esetek, amikor az ukrán kamionsofőrök a külföldi útjukról nem térnek vissza az anyaországba – állítólag azért, hogy elkerüljék a mozgósítást.

20110602 Ukrajna, UngvárAz utolsó szovjet katona, Viktor Silov altábornagy, a déli hadseregcsoport parancsnoka.( benzinkút, tankolás, Záhony, kamion sor, várakozás, ukrán magyar határ, benzin, olcsó üzemanyag, határátkelő )
Nem minden ukrán kamionos tér vissza a hazájába / Fotó: Székelyhidi Balázs/ Mediaworks

 

Új országban új életet kezd az ukrán sofőr

Ezzel kapcsolatban a kenőanyagokat és éghető anyagokat szállító Prime logisztikai cégcsoport alapítója, Dmitro Ljuskin arról beszélt az Unian ukrán hírügynökségnek, hogy bár a jelenség nem tömeges, azokat a sofőröket, akiknek nincs feladatuk Európába, egyszerűen már ki sem engedik. Csak azok indulhatnak el, akik többször átlépték már a határt és vissza is tértek. Ugyanakkor azok, akik menekülni akartak, ezt már korábban megtették. A Prime cég száz sofőrjéből három év alatt csak egy szökött meg. Az a módszer a társaság alapítója szerint, hogy a külföldre jutó teherautó-vezető egyszerűen otthagyja az autót. 

Emiatt az autó Ukrajnába történő visszajuttatásához egy másik sofőrt küldenek – általában egy idősebbet vagy mozgássérültet –, aki elhagyhatja az országot. 

Ahhoz ugyanis, hogy külföldön felvegyen egy üres autót, autó nélkül kell távoznia. E nélkül pedig a sofőr nem kerülhet be az útnyilvántartásba, ezért csak távozási engedéllyel utazhat ki az országból.

A rakomány azért nem vész el

A sofőrök általában kipakolják a teherautót, rakományos autót nem hagynak el. A vezető tudja, hogy ő felel a rakományért. Ha nem szállította ki a rakományt, akkor lopással, elvesztéssel és sérülés okozásával vádolható. Ezért minden körültekintő sofőr először kipakol, és csak utána hagyja el az üres járművet. Ugyanakkor egy kamion 100 ezer dollárba kerül, ez is hatalmas veszteség az ukrán gazdaságnak. A járművet a továbbiakban már nem használják, de a kint maradó sofőrök miatt gond keletkezik a belföldi szállításban. Emiatt nemcsak élelmiszerhiány fenyegeti a lakosságot, hanem fegyverhiány, humanitárius segítségnyújtás, valamint üzemanyag- és kenőanyaghiány is.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.