A Gubacsi hídon augusztus végén öt alkalommal lesz 4 órás vágányzár a híd szükségessé vált megerősítése miatt.
Ezt a Mahart Container Center (MCC) ügyvezető igazgatója, Fábián Zoltán lapunkkal abban a levelében közölte, amelyben a várható vágányzárakról három hete írt cikkünkre reagált. Arra hívta fel a figyelmet, hogy nem kerül sor az augusztusra várt nagy vágányzárra, csak az említett, ötször négyórás lezárásra, és az sem érinti az összes konténerterminált. Viszont szeptember elejétől október végéig további négy alkalommal lesz 72 órás vasúti forgalomkorlátozás a Gubacsi hídon. (Ezeket az időpontokat Fábián Zoltán példaként írta, vagyis lehetnek továbbiak is.)
Lapunk a vasútvállalatoktól kapott információ alapján még azt írta, hogy augusztusban a Gubacsi hidat négyszer három napra tervezik teljesen lezárni, a Soroksári útit pedig négy napra, augusztus 16–19. között. Szeptemberről és októberről még nem volt információnk.
A friss értesülés alapján azonban úgy tűnik, hogy a négyszer háromnapos vágányzár nem marad el, csak augusztusról későbbre csúszik.
Fábián Zoltán túlzónak érzi a vágányzár okozta szállítási nehézségekről írtakat, például azt, hogy párját ritkítónak neveztük az eseményt. Ehhez azonban hozzá kell tennünk, hogy egy ilyen intézkedést máshogy él meg egy terminál, és máshogy a többletkiadásokra kényszerülő vasútvállalatok, ahogyan a megbízóik is.
Jelezte továbbá, hogy a Csepel-szigeten lévő terminálok közül csak kettő szakosodott konténerekre, és nem négy. E kettő az általa vezetett Mahart Container Center, valamint a Metrans BUCS. Viszont a szigeten van vasúti forgalma az MCC mellett települt többi terminálnak is, például
Kétségtelen azonban, hogy a Csepel-szigeten a legnagyobb vasúti forgalma a kettő konténerterminálnak van.
Korábbi cikkünk szerint a vasútvállalatok több tájékoztatást és egyeztetést szeretnének a vágányzárakkal kapcsolatban, hogy azokra (megbízóikkal) jobban felkészülhessenek. Ennek kapcsán az igazgató azt írta, hogy „a társaságunk rendelkezésére bocsátott információk alapján, több egyeztetés után a társaságunkat is érintő vasúti vágányokon és hidakon a közeljövőben lesznek karbantartási munkálatok, de azokat több részletben, egyeztetve végzi el az infrastruktúra-kezelő és -kivitelező. (…) A Gubacsi híd üzemképességének fenntartása érdekében az üzemeltető MÁV Pályavasút az elmúlt években számos vágányzárral járó felújítást tartott, és a cikk által idézett 150-es vonal felújítása is többszöri, többnapos vágányzári időszakokat jelentett csak az idén, ami szintén érintette a budapesti terminálok egy részét, üzemkiesést okozva.”
Az egyébként, hogy a vasúti pályákon folyó munkákról a fuvarozók több információt szeretnének, a közúti áruszállítók részéről is felmerült, az együttműködésre a MÁV is nyitott. Mivel pedig a következő években kezdődő közúti és vasúti fejlesztések miatt jelentős korlátozások lesznek a már most is gyakran túlterhelt szállítási vonalakon, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) és a MÁV augusztus elején rendszeres egyeztetésről állapodott meg. A cél éppen az, hogy a fuvarozók és megbízóik időben értesüljenek a várható korlátozásokról, és felkészülhessenek rájuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.