BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
EWG

Átutazik Magyarországon az ukrán nyers étolaj és a búza

Olyan vagonokat szerzett be a magyar–ukrán határ közelében működő East-West Gate, amelyekkel akár 15 százalékkal is gazdaságosabb lehet a szállítás. A társaság most Ukrajából nyers étolajat és gabonát továbbít magyar területen át külföldre.

Teljessé vált, és állandóan úton van az East-Wes Gate (EWG) környezetkímélő tartályvagonflottája, akár 15 százalékkal is gazdaságosabbak az új vagonok a korábbi típusoknál. Az új szállítóeszközök Ukrajnából érkező nyers étolajat szállítanak tovább.

étolaj
Olaszországba utazik az ukrán nyers étolaj / Fotó: EWG / Marozsán János

Gazdaságosabban utazik az ukrán nyers étolaj

A Wascosától lízingelt, már használatba is vett vagonokat a társaság közleménye hatékonynak és környezetbarátnak írja. A green tank car környezetbarát volta részben abból adódik, hogy zöldtermékek szállításához használható. A vagonok a régebbi típusoknál könnyebbek, így gazdaságosabb szállítást tesznek lehetővé. Az első visszajelzések alapján akár 15 százalékkal több áru szállítható velük, mint egyes jelenleg is használt, korábbi típusokkal. Az EWG kizárólag mezőgazdasági termékek fuvarozására használja a vagonokat, elsősorban ukrán nyers étolaj szállítására Dél-Európába. 

Az EWG összesen százhúsz új vagont rendelt, hatvanat gabona, másik hatvanat pedig nyers étolaj fuvarozására.

A gabonaszállító vagonok tavasszal, a tartálykocsik a nyáron érkeztek, az utolsó részlet augusztusban. A green tank carral fosszilis áru nem szállítható.

Az EWG által üzemeltetett tartályvagonok 98 köbméter térfogatúak, és kevesebb mint huszonkét tonna önsúlyúak. A régebbi típusú kocsiknál könnyebbek, ezért több árut, akár 68 tonnát is tudnak szállítani, így olcsóbb velük a fuvarozás, mert ugyanakkora költségért több árut lehet szállítani.

Olasz üzemek dolgozzák fel az ukrán importot

A vagonok Európában mindenütt tudnak közlekedni, ahol a vasúthálózat normál nyomtávú. A most üzembe állt tartályvagonokkal elsősorban Olaszországba visznek ukrán nyers étolajat, jellemzően ottani feldolgozásra.

„Az East-West Gate csoportnál élen járunk az innovációk alkalmazásában, a hatékony és környezetbarát fuvarozás elterjesztésében. A Wascosa tehervagonjaival gazdaságosabb szállítást tudunk kínálni a partnereinknek. Az első visszajelzések kifejezetten pozitívak, van olyan szállítmányozó ügyfelünk, aki a sajátjai helyett használja az EWG vagonjait, mert jobban megéri” – idézi a közlemény Vinar Romant, az East-West Gate vezérigazgatóját.

Az EWG a maga nemében a legnagyobb létesítmény Európában

Az ukrán–magyar határ közelében, a magyarországi Fényeslitkén működő East-West Gate (EWG) intermodális terminál a normál és a széles vasúti nyomtáv találkozásánál található, 2022-ben kezdte meg működését. Évente akár egymillió darab 20 lábas konténert (TEU) is tud kezelni, elméleti kapacitását és területét tekintve is a legnagyobb ilyen létesítmény Európában. Az EWG

  • a legmodernebb technológiával működik,
  • itt irányítják Európában elsőként távolról a darukat,
  • valamint az EWG digitális ikertestvére (Digital Twin) valós időben, 3D-ben követi a logisztikai központ folyamatait és működését,
  • energiaellátásában nagy teljesítményű napelempark és hőszivattyú is részt vesz.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.