A Messeplatzon még mindig látható, és egészen augusztusig ott is marad a magyar származású Agnes Denes Honoring Wheatfield – A Confrontation/Búzamező-szembesítés (2024) című munkája, amely a művész 1980-as évekbeli ikonikus land art alkotására reflektál. A baseli búzamező egész nyáron, a betakarításig a helyén lesz.
A vásár Parcours szekciója a vásárteret a Rajnával összekötő Clarastrasse mentén végig helyspecifikus installációkat, szobrokat mutatott be, és a performanszok is itt kaptak helyet. A projektek közül több a kereskedelem, globalizáció és az ökológia átalakulását járta körbe.
Az Art Basel tovább bővítette nyilvános programját – az éjjel-nappal nyitva tartó Merianban művészeti rendezvényeket és előadásokat tartottak, neves művészek, kurátorok, zenészek és véleményvezérek közreműködésével.
Az Art Basel brand zászlóshajójának 2024-es bázeli kiállításán 285 galéria vett részt, közülük huszonketten először. A műtárgypiac minden szektorát lefedő, komoly eladásokról számoltak be.
Maike Cruse, a bázeli Art Basel igazgatója a vásár után a következőket mondta: „A bázeli Art Basel ismét megerősítette pozícióját mint a globális műkereskedelem legfontosabb találkozóhelye. Az idei kiállításon bemutatott alkotások rendkívüli minőséget képviseltek, a világ minden tájáról érkeztek gyűjtők, magas látógatószámot és kiváló eladásokat regisztráltunk.”
Az Art Basel globális vezető partnerével, az UBS-sel a vásárt megelőzően idén is kiadta a The Art Market Report 2024 című éves globális művészeti piaci elemzést,
kiemelve a legfontosabb trendeket és fejlődési irányokat. A riport szerzője ezúttal is Clare McAndrew, az Arts Economics alapítója volt. A független és objektív tanulmány a piac különböző szegmenseinek értékesítését és egyéb tevékenységeit elemzi, beleértve a galériák, aukciós házak, művészeti vásárok és gyűjtők szerepét.
Clare McAndrew kulturális közgazdász – aki a művészeti piacra specializálódott – 2001-ben szerzett PhD-t közgazdaságtanból a Dublini Trinity College-ban, ahol négy évig közgazdaságtant is tanított. 2002-ben vezető közgazdászként csatlakozott az amerikai Kusin & Company művészeti befektetésekre szakosodott céghez. Az Egyesült Államokban eltöltött három év után, 2005-ben visszatért Európába, megalapította az Arts Economicst, és tanácsadói, valamint piackutatói minőségben folytatta munkáját a művészeti piacon.
A 2024-es riport legfontosabb állításai a következők:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.