Kevés tömeggyártó mondhatja el magáról, hogy egyszerre kínál ütőképes modellt egymástól markánsan eltérő szegmensekben. A Nissan GT-R egy Porschéhoz mérhető sportkupé, a Qashqai egy divatos családi modell, a Leaf pedig a legkeresettebb elektromos autó. Ezekkel egyre inkább bebiztosítja magát a piacon a japán a márka.
A második generáció fejlesztésekor a meglévő műszaki alapokhoz rajzoltak egy kevésbé egyedi, de szélesebb körben elfogadható formatervet. Ez nemcsak a márka kínálatába, hanem az általános ízlésvilágba is jobban beleillik. Hagyományos kompaktnak látszik, ami még több vevőt hozhat a Nissannak, a Pulsartól külön kezelt típusként továbbra is garantált az egészséges feltűnés. A korábbinál sokkal igényesebb utastér szintén jót tesz majd a Leaf megítélésének.
Sportos a hangulata, mégis komfortos benne az utazás, ez a néma hajtásláncon kívül a jó hangszigetelésnek is köszönhető. Ez a megmaradt mechanikai zajokat sem engedi be az autóba, egyedül a gördülési zaj egy része hallható.
A magasabbaknak hiányozhat a lehetőség, hogy tengelyirányban is állítható legyen a kormány, és a kényelmesen puha ülések is inkább csak átlagos termetűeknek felelnek meg. Az akkucsomag miatt a hátsó ülések magasabban vannak az elsőknél, a középső utas lábtere korlátozott, a szélső üléseken azonban kompaktautóhoz méltó a helykínálat. A csomagtartó mérete megfelelő, de a holmijainkat egy vaskos peremen kell átemelni. Pozitívum, hogy a magunkkal cipelt Type2-es töltőkábelnek jut hely az egyik oldalsó hálóban.
Mindez jól tükrözi a Leaf általános minőségét, néhány kisebb hiányosság, például a kongó hangot hallató ajtók mellett korrekt csomagot kapunk, amelynek lényege az emelt energiasűrűség és a pluszteljesítmény mellé járó nagyobb hatótáv.
Az új alapváltozat akkucsomagja a korábbi 24, illetve 30 helyett 40 kilowattórás, és hamarosan jön a 60 kilowattórás változat. A régi NEDC-ciklus szerint 378, az új, valós forgalomban reprodukálható WLTP-ciklus szerint 270 kilométer a Leaf hatótávja vegyes használatban. A tesztprogram alatt 274 kilométer volt a rekord, ami persze több változó függvénye, akár a benzin- vagy gázolajfogyasztás. Mivel a teljesítmény 109-ről 150 lóerőre nőtt, és a hatótáv is számottevően bővült, így egy nagyságrenddel stresszmentesebbé vált a használat is. Gyorsulása, rugalmassága lenyűgöző, ilyesmire csak elektromos hajtáslánc képes.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.