BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kezd kifogyni a gőz a kínai mozdonyból

Jelentősen lassult, és elmaradt a várakozásoktól a kínai ipari termelés és a kiskereskedelmi forgalom növekedése is júliusban, egyre inkább úgy tűnik, hogy a világ második legnagyobb gazdaságának további bővülése nem lesz zökkenőmentes.

Jelentősen lassult, és elmaradt a várakozásoktól a kínai ipari termelés és a kiskereskedelmi forgalom növekedése is júliusban az ország több területén ismét felbukkant a koronavírus-járvány és áradások miatt, ami elemzők szerint azt mutatja, hogy a világ második legnagyobb gazdaságának további bővülése nem lesz zökkenőmentes. Az ipari termelés a várt 7,8 százalék helyett 6,4 százalékkal emelkedett éves összevetésben a júniusi 8,3 százalék után.

Az előző hónaphoz képest 0,3 százalékos bővülést regisztráltak, míg az év első hét hónapját tekintve a kibocsátás 14,4 százalékkal nőtt 2020 azonos időszakához képest.

Fotó: Luo Xuefeng / AFP

A legjobban az új energiával működő (New Energy Vehicle – NEV) járművek gyártásával foglalkozó ágazatát teljesített, itt éves bázison 162,7 százalékos a növekedés a júniusi 135,3 százalék után, miközben az autóipar kibocsátása a múlt hónapban 15,8 százalékkal zsugorodott.

A kiskereskedelmi forgalom ugyan a 11. hónapja nő, júliusban azonban éves bázison csak 8,5 százalékkal emelkedett a várt 11,5 százalék helyett a júniusi 12,1 százalék után, míg havi összevetésben 0,13 százalékkal csökkent.

Az adatok azt mutatják, hogy a lakosság visszafogja a fogyasztást minden kategóriában, az autóktól kezdve az olyan olcsó termékekig, mint a kozmetikumok. Az online vásárlások mindössze 4,4 százalékkal emelkedtek júliusban, ami messze elmarad az elmúlt öt évben átlagosan mért 21 százaléktól. Az állóeszköz-beruházások értéke szintén alulmúlta a várakozásokat: 10,3 százalékkal nőtt éves összehasonlításban az év első hét hónapjában a várt 11,3 százalék helyett. A Nomura elemzése szerint ráadásul az ipari termelés, a fogyasztás és a beruházások növekedése is tovább lassulhat augusztusban, miután a kormányzat szigorítja az ingatlanszektor és a környezetszennyező iparágak fölötti ellenőrzést, a járványkorlátozások pedig visszavetik a szolgáltatási ágazatot.

A koronavírussal kapcsolatos kínai zéró tolerancia miatt a jövőbeni járványgócok megjelenése jelentős kockázatokat jelent a kilátásokat illetően

– figyelmeztetett a klienseknek írt feljegyzésében Louis Kuijs, az Oxford Economics ázsiai gazdaságokkal foglalkozó vezető elemzője. A Reuters szerint egyre több közgazdász csökkenti a kínai gazdaság harmadik negyedévi és éves növekedési előrejelzését, az ANZ például a kiábrándító júliusi adatok miatt a korábban jelzett 8,8 százalék helyett a GDP 8,3 százalékos bővülésére számít az idén.

Konténerszállítók hosszú sora várja a kikötő megnyitását

Hétfőn már hatodik napja volt zárva a világ harmadik legforgalmasabb konténerkikötőjének egyik terminálja. A tengerhajózással foglalkozó Splash247 szakportál értesülése szerint leghamarabb szeptember 6-án kezdődhet meg újra a munka, holott már most is rekord mennyiségű hajó várakozik a kikötő előtt. A tartósnak tűnő fennakadás tovább mélyíti a globális logisztikai nehézségeket, világszerte mintegy 350, összesen 2,4 millió konténer szállítására alkalmas teherhajó várja, hogy kiköthessen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.