Armin Laschet kancellárjelölttel az élén a középjobb pártunió megszüntetné a német egyesüléskor bevezetett szolidaritási adót és növelné a családok kedvezményeit - és a CSU a nyugdíjba vonult anyákét is -, 15-ről 10 százalékra csökkentené a társasági adót és ígéretet tettek a közepes és alacsony jövedelműek adóterheinek enyhítésére. Többek közt adókedvezményekkel 2025-re másfélmillió új lakás megépítését szeretnék. Megőriznék a szintetikus üzemanyagot használó légiközlekedést. Nem tiltanák be a dízel üzemanyagok használatát, és nem vezetnének be sebességkorlátozást az autópályákon. A bevándorlást nehezítenék, és nincs kifogásuk a külföldi katonai missziók folytatása ellen. Kína befolyásának erősödését kihívásnak tartják, az oroszokat pedig fenyegetésnek (bár az utóbbiakkal kormányon üzleteltek, például az Északi Áramlat 2 gázvezeték megépítésével). Jövedelemadó intézkedéseikkel (az Ifo becslései szerint) százezer álláshelyet teremtenének, de évi 18 milliárd euró adóbevétel esne ki.
Az Olaf Scholz pénzügyminiszter vezette párt, Merkel kormánykoalíciójának tagja, óránként 12 euró minimálbért akar, egy százalékos vagyonadót a gazdagoknak, akiknek a jövedelemadóját is megemelnék, az alacsonyabb jövedelműekét meg csökkentenék. Minimálnyugdíjat vezetnének be állami kiegészítéssel, évi százezer szociális lakást építenének, nem engednék az inflációnál többet emelni a lakbéreket, és a lakáspiacon létrehoznának egy nonprofit szegmenst. Az SPD 130 kilométer/órás sebességkorlátozást akar az autópályákon, legalább 15 millió elektromos járművet az utakon az évtized végére, és a repülőknél vonzóbb vasutat. Nem nehezítenék új bevándorlók érkezését, a régieknek pedig megkönnyítenék a családegyesítést. A GDP 0,2 százalékával támogatnák a fejlődő országokat, közös európai hadsereget szeretnének, és kevésbé konfrontatívak azt oroszokkal szemben, mint a CDU/CSU.
A szélsőjobboldali AfD, amellyel a jelentős pártok kizárták a koalícióalkotást, állami jövedelmekkel stafírungozná ki a nyugdíjkasszát, kevesebbet költve például a bevándorlásra - amit drasztikusan visszafogna - és európai ügyekre. Elutasítják a párizsi klímaegyezményt és ellenzik a dízel üzemanyagok betiltását és az adó kivetését a repülőgép-üzemanyagokra. Az építőipart és az ingatlanszektort támogatandó, lazítanák a lakáskiadás és az építkezés szabályait. A NATO-szövetséget egyelőre támogatják, de fenyegetésnek tartják az önrendelkezésre, és az Európai Uniót lecserélnék valami másra.
Christian Lindner liberálisai megszüntetnék a szolidaritási adót, ellenzik a vagyonadó bevezetését és az örökösödési adó emelését, és csökkentenék a vállalkozások és az egyének adóterheit is. Lindner szerint adóemelő kormányba nem lépnek be és elutasítják a lakbérek korlátozását, ehelyett több lakástulajdonost szeretnének látni. Svéd mintára megreformálnák a nyugdíjrendszert. A bevándorlóknak kanadai típusú pontrendszert vezetnének be: szerintük korlátozott számban a gazdaságnak szüksége van szakképzett dolgozók beáramlására. Elutasítják a sebességkorlátozást, több versenyt és privatizációt szeretnének látni a közlekedésben. A GDP három százalékát nemzetközi biztonságra fordítanák, kritizálják Oroszországot és Kínát, és védik az LMBTQ-jogokat.
A valamikori keletnémet állampárt utódja megemelné az adót a magas jövedelműek számára, a szegényebbeknek ugyanakkor kedvezményt adna, és legalább öt százalékos adót vetne ki az egymillió eurót elérő vagyonokra. A párt óránként 13 eurós minimumbért akar, lejjebb vinné a nyugdíjkorhatárt és havi 1200 eurós minimálnyugdíjat vezetne be, adóbevételekből finanszírozva. Korlátoznák a lakbéreket, és évi 15 milliárd euró költségen közlakás-építési programot indítanának. Beengednék a gazdasági menekülteket is, feloszlatnák az EU határvédelmi ügynökségét a Frontexet, sőt a NATO-t is, visszavonnák a német katonákat külföldről, véget vetnének a fegyverexportnak, és együttműködést sürgetnek Oroszországgal és Kínával. Adóreform terveik az Ifo becslése szerint 229 ezer állást segítenének teremteni, de évi 23 milliárd euróval megcsapolnák az államkasszát. A Linke 2030-ban már nem akar fosszilis üzemanyagot látni, 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetne be az autópályán, és betiltaná az 500 kilométernél rövidebb repülőutakat.
A Zöldek a magas jövedelműek adójának növelése árán felemelnék az adómentes keresetek küszöbét, és a befektetésekből származó jövedelmekre is progresszív adókulcsokat vezetnének be. Az átlagfizetés legalább 48 százalékának megfelelő nyugdíj kifizetését tartják méltányosnak, és a többletet adójövedelmekből finanszíroznák. Emelnék a minimálbért, és garantált jövedelmet és alapjövedelmet biztosítanának a gyermekek után. A bevándorlást támogató törvényt szeretnének hozni. A zöld célok érdekében óriási infrastruktúra-fejlesztési programot indítanának, 2030 után csak gázemisszió nélküli járműveket engednének futni, és a víziójuk egy olyan gyorsvasút hálózat, ami feleslegessé tenné a repülést Európában. Támogatják a NATO-t, de kritizálják a célt, hogy az éves védelmi kiadások elérjék a GDP két százalékát, és a külpolitikában élesen bírálnák az emberi jogok helyzetét Oroszországban és Kínában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.