A jövő áprilisi francia elnökválasztásig már nem lesz nagy mozgás az állami vagyon privatizációjánál – derül ki Martin Vial szavaiból. A helyi állami vagyonügynökség vezetői székébe a Renault-tól érkezett főigazgató kedden kizárta annak lehetőségét, hogy a közeljövőben megváljanak az Air France-KLM francia–holland légitársaságban lévő részesedésüktől, és egyelőre tartják az Orange távközlési szolgáltatóban meglévő pakettjüket is.
Vial kifejtette, hogy a tavaly a két kormány anyagi közreműködésével megmentett légitársaságtól nem is várják el, hogy rövid időn belül rendezze tartozását, a légi közlekedési ágazat talpra állása ugyanis a vártnál lassabban halad.
A szintén állami többségű – és abban is maradó – repülőtér-üzemeltető, az Aéroports de Paris 2024-re várja, hogy forgalma a járvány előtti év 90 százalékára fusson fel.
A csatornán túl, a londoni Heathow-n 2026-ra érik utol magukat, most 28 százaléknál járnak csak. Ott 3,4 milliárd fontos kárt okozott eddig a járvány. A spanyolországi reptereket üzemeltető Aena is 2026-os újjászületésben bízik. Az Air France-KLM-ben a Párizs és Amszterdam most testvériesen 14,3-14,3 százalékkal rendelkezik, miután a hollandok pár éve elunták a francia dominanciát, és titkos tőkepiaci ügyletekkel kisebbségből egyenlő jogú partnerré „fejlődtek fel”.
Más megítélés alá esik a legnagyobb mobil-előfizetői bázissal rendelkező Orange, amely már kiheverte a járvány miatti sokkot, de nyeresége az 5G-s hálózatfejlesztés magas költségei miatt stagnál:
a harmadik negyedéves EBITDA 3,55 milliárd volt. Vial szerint a 23 százalékos állami pakettet legfeljebb középtávon csökkenthetik, erről nincs döntés.
A cégben 77 százalékos a közkézhányad. A Peugeot-ban (immár Stellantisban) és a Renault-ban lévő állami pakettek is érinthetetlenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.