A konténeres szállítás árai annyira elszabadultak, hogy a Coca-Cola ömlesztett anyagok, például szén szállítására alkalmas teherhajókra vált – írja a Bloomberg.
Békeidőkben a vállalat ugyanazokat a 20 lábas (kicsivel több mint hatméteres) acéldobozokat használja a fuvarozáshoz, amelyeket a játék- vagy bicikligyártók is.
Az árak emelkedése, illetve a kapacitáscsökkenés miatt most viszont úgy döntöttek, hogy három, alapvetően ömlesztett anyagok – például szén vagy vasérc – szállítására alkalmas teherhajóval továbbítják 60 ezer tonnás szállítmányukat. Minderről Alan Smith, a cég beszerzési igazgatója számolt be LinkedInen.
A korábban használt konténerek gyártási és felhasználási helye között hatékonyan működő ellátási láncok alakultak ki. Ezzel szemben a teherhajók ugyan olcsóbbak, de a szállítandó árukat előbb a kikötőkbe kell juttatni, ez pedig kényelmetlenséget jelent.
A Drewry Shipping adatai szerint egy 40 lábas konténer szállítása Rotterdamból Sanghajba jelenleg 14558 dollár. (2016-ban például 2 ezer dollár volt.) Az elmúlt évtizedben semminek sem emelkedett ilyen mértékben az ára.
A konténerek lecserélése Alan Smith szerint a legjobb példája a beszerzési csapatok és a beszállítók közötti kiváló együttműködésnek. Hozzátette, a következő hónapokban még további változások várhatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.