Aggodalmát fejezte ki az amerikai pénzügyminisztérium az USA alkoholpiacának konszolidációjával kapcsolatban. A tárca reformokat eszközölne a verseny fellendítése érdekében, aminek megvalósításával több százmillió dollár maradna a fogyasztók zsebében – írja a Reuters.
A 63 oldalas jelentés szerint
az eltérő adókulcsok, a különböző kritériumoknak való megfelelés aránytalan nehézségeket ró az alkoholpiacra belépni szándékozó új szereplőkre, ezért számukra igazságosabbá, míg a vevők számára olcsóbbá tennék a piacot.
A szegmensben tevékenykedő kisebb szereplő már régóta várták a bejelentést, ami része a Biden-kabinet által még júliusban hozott versenyképességről szóló végrehajtási rendeletnek, amely arra irányul, hogy leküzdje a túlzott konszolidációt a különböző iparágakban, a húsipartól kezdve egészen a szállításig.
Az Egyesült Államok sör-, bor-, és szeszesitalpiaca több ezer új szereplővel bővült az elmúlt évtizedben. Ezek fennmaradását és előremenetlét azonban nagyban akadályozzák a bonyolult állami és szövetségi szabályozások, melyeknek némelyike a szesztilalom idejére, 1933-ra nyúlik vissza.
A cikk példaként említi, hogy az USA sörpiacát nagy részén – 65 százalékán – két nagy gyártó, az Anheuser Busch InBev (ABI.BR) és a Molson Coors osztozik.
Az úgynevezett „post and hold” törvények nehezítik az új szereplők piacra lépését, ezáltal pedig korlátozzák az árversenyt. A pénzügyminisztérium számításai szerint így
az amerikaiak évente 487 millió dollárral többet fizetnek sörért, mint ideális piaci versenykörülmények között tennék.
Árverseny nélkül egy bor ára 18, míg egy tömény szeszt tartalmazó italé akár 30 százalékkal is emelkedhet évente.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.