Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományában található Lidl-üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – számolt be a Merkur.
A Lidl-szupermarketlánc azon kísérletezik, hogy
a rendelkezésre álló étolaj készletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között. Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulják.
A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkozik az ember, először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején, ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel
Ukrajna a világ egyik legnagyobb előállítója az étolajnak.
A szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákon dolgoztak ki, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi például az étolajos polcait azzal a felhívással látták el, hogy az vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás céljából vásároljanak.
A Lidl intézkedését nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését.
Kérjük vásárlóink megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért
– közölte a cég a felháborodást követően. Korábban Magyarországon az élelmiszerárstop hatálya alá tartozó tartós élelmiszerekre vonatkozóan mennyiségi korlátozást vezet be februártól a Lidl.
Magyarországon Orbán Viktor miniszterelnök január 12-én, Facebook-oldalára feltöltött videóban jelentette be, hogy a kamat- és üzemanyagárstop után bevezették az élelmiszerárstopot is.
Az árszabályozás hat termék esetében lépett életbe, ezek
Ehhez csatlakozott pár nappal később a csirke far-hát is. Majd május 1-től július 1-ig pedig meghosszabbította a kormány a benzin- és az élelmiszerárstopot.
Megállíthatatlanul drágulnak itthon az élelmiszerek a háború miattElőször jelenhettek meg a háború hatásai a hazai fogyasztói árakban , elemzők szerint áprilisban tovább emelkedhetett az infláció. A csúcspont nyáron jöhet, ugyanakkor az ársapkák komoly fékerőt fejthetnek ki. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.