A német autóipar után az ország elektromoskerékpár-gyártóit sem hagyta érintetlenül a globális félvezetőáramkör-hiány a kerékpárgyártók szakmai képviseleti szervezete (Zweirad-Industrie-Verband) szerint.
„Az e-kerékpárok esetében hasonló chipproblémával küzdünk, mint az autóiparban” – mondta Burkhard Stork, a szervezet ügyvezető igazgató. „Nem az akkumulátorok hiányoznak, hanem az akkumulátor töltésének vezérléséhez és a kijelzőkhöz szükséges chipek”.
A kerékpáriparban is akadoznak az ellátási láncok a koronavírus-világjárvány kezdete óta, de továbbra is kezelhetőek – mondta. Az ukrajnai háború viszont sokat rontott a helyzeten – tette hozzá Stork, a kamionsofőr-hiányra hivatkozva.
Sok kerékpáralkatrészt Kelet- és Délkelet-Ázsiából szállítanak Európába. „Az olyan szigorú koronavírus-korlátozásokkal rendelkező országokban, mint Kína, Malajzia, Szingapúr vagy Vietnam, az elmúlt két évben sok gyár időnként leállt” – mondta Stork, megjegyezve, hogy „a jelenlegi kínai zárlatok ismét szállítási késedelmeket okoztak”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.