Letarolta az internetes piacot a TikTok az elmúlt években, a TechCrunch legfrissebb adatai szerint pedig már nem is csak közösségi oldalként tekintenek a videómegosztóra a fiatalok, jelentős részüknek már ez az elsődleges információforrása. A Business Insider cikke szerint a Z generáció tagjainak mintegy 40 százaléka már nem a Google keresőjét használja arra, hogy rákeressen információra, hanem a TikTokot.
Mindezt a Google egyik alelnöke, Prabhakar Raghavan is elismerte egy konferencián, ahol hozzátette: a Google próbál lépést tartani a feltörekvő internetes oldalakkal, de nincs egyszerű helyzetben.
A fiatalok nagyjából 40 százaléka ebédidőben már nem a Google Mapsen keres éttermet, hanem a TikTokon, esetleg az Instagramon
– mondta Raghavan.
A lapnak később a vállalat megerősítette ezt a számot, és hozzátették: nagyon erős verseny kezd kialakulni a keresőmotorok piacán a feltörekvő netes oldalaknak és főleg a telefonos applikációknak köszönhetően. A Google most azon dolgozik, hogy a fiatalok számára vonzóbbá tegyék a keresőoldalaikat.
A Google-nek igencsak iparkodnia kell, mert a Business Insider számításai szerint a TikTok a reklámbevételét tekintve 2024-re átveheti a piacvezető szerepet a Google anyacége, az Alphabet tulajdonában lévő YouTube-tól.
A TikTok is kivonulhat EurópábólAkár már szeptemberben lehúzhatja a rolót Európában a Facebook, az Instagram és a TikTok. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.